آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۸۹
ورزشی
۹

حمایت رئیس اتحادیه جهانی از قوانین جدید

تغییرات اساسی در امتیاز تیمی مسابقات کشتی

اتحادیه جهانی کشتی در جدیدترین تصمیمات خود تغییراتی را در نحوه امتیازدهی به جایگاه کشتی گیران در رتبه بندی تیمی اعمال خواهد کرد.

اتحادیه جهانی کشتی در جدیدترین تصمیم خود اعلام کرد: طلایی های کشتی در مسابقات مختلف قاره ای و جهانی از این پس به جای 10 امتیاز، 25 امتیاز خواهند گرفت و برای نفرات دوم و سوم مشترک نیز به ترتیب 20 و 15 امتیاز در نظر گرفته خواهد شد.

بجز این تغییر، افزایش اوزان کشتی به 10 وزن و برگزاری مسابقات هر وزن در دو روز از ژانویه 2018 اعمال خواهد شد. نحوه امتیازدهی به نفرات برتر برای احتساب رتبه بندی تیمی در مسابقات جهانی و قاره ای به صورت زیر خواهد بود: نفر اول 25 امتیاز، نفر دوم 20 امتیاز، دو نفر سوم مشترک 15 امتیاز، دو نفر پنجم مشترک 10 امتیاز، نفر هفتم 8 امتیاز، نفر هشتم 6 امتیاز، نفر نهم 4 امتیاز، نفر دهم 2 امتیاز. در حال حاضر به نفرات اول تا دهم هر وزن به ترتیب از 10 تا یک امتیاز تیمی تعلق می گیرد.

لالوویچ: قوانین جدید کشتی را جذاب تر می کند

رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت: قوانین جدید وضع شده در کشتی تا حد زیادی باعث پیشرفت ورزش ما می شود. نناد لالوویچ با بیان این مطلب افزود: من باور دارم با اضافه شدن اوزان جدید (10 وزن شدن کشتی) و طرح آزمایشی دو روز شدن مسابقات هر وزن ورزش ما جذاب تر خواهد شد. وی با مثبت ارزیابی کردن سیستم رنکینگ خاطر نشان کرد: برخی اصلاحات داوری و قوانین جدید کشتی را جذاب تر می کند، درک آن را برای تماشاگران آسانتر کرده و علاقمندان بهتر در جریان مسائل ورزش ما قرار می گیرند.