آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
اخبار کشور
۳

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار معاون نخست وزیر مجارستان: برخی کشورها در اجرای برجام سنگ اندازی می کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر پایبندی ایران به تعهدات بین المللی گفت: امیدواریم کشورهای دیگر هم به تعهدات خود پایبند باشند زیرا برخی کشورها هنوز در راه اجرای برجام سنگ اندازی می کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان در جریان سفر به تهران و در دیدار با حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها با ایران تاکید کرد.

معاون نخست وزیر مجارستان در این دیدار ضمن اعلام مخالفت خود با سیاست تحریم که از سوی برخی کشورهای غربی علیه دیگران و از جمله ایران و روسیه تعقیب می شود، اظهارداشت: ما همواره مخالف تحریم بوده و هستیم و در دوره قبل از برجام هم تلاش می کردیم گفت و گوها و روابط دو کشور تداوم داشته باشد و این سیاست ما در داخل اتحادیه اروپا نیز بوده است.

امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات بین المللی خود پایبند است و ما امیدواریم که دیگر کشورها هم به تعهدات شان پایبند باشند، چرا که برخی کشورها هنوز در راه اجرای برجام سنگ اندازی می کنند که این گونه عهدشکنی ها مطمئنا به نفع جامعه بین المللی نیست.

وی گفت: ما انتظار داریم دولت مجارستان هم در سطح ملی و هم در اتحادیه اروپا و هم درسطح بین المللی از نفوذ خود استفاده کند تا تعهدات بین المللی از جمله در قالب برجام بطور کامل اجرایی شود.

ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان عصر روز شنبه در راس هیئتی وارد تهران شد، همچنین یانوش لاتورسای نایب رئیس مجلس ملی مجارستان و تعدادی از مقامات سیاسی و اقتصادی آقای شمین را در سفر به تهران همراهی می کنند.