آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
اخبار کشور
۳

مصباحی مقدم: اقتصاد دغدغه اصلی دولت نیست

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم به هیچ وجه نتوانست شعارها و وعده های خود را محقق کند، گفت: برخی از آنان(اعضای دولت) اولویت بالاتر را به مناسبات بین المللی و سرمایه گذاری خارجی می دهند، در حالی که با توجه به مبانی اسلامی و رویکردهای انقلاب ما، بسیار بعید به نظر می رسد که سرمایه گذاری خارجی به شکل وسیع بتواند در ایران محقق شود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حسن روحانی در این مدت نتوانسته رضایت عمومی مردم حتی رای دهندگانش را تامین کند، عمده ترین مشکل مردم را اوضاع اقتصادی آنان اعم از وضعیت معیشت و اشتغال دانست و افزود: این امر حاکی از آن است که دولت در زمینه هایی چون ایجاد رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی، توفیقی نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید دولت چقدر توانست شعارهای انتخاباتی سال 92 خود را محقق کند؟ گفت: دولت یازدهم به هیچ وجه نتوانست شعارها و وعده های خود را محقق کند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که برخی ها معتقدند تئوری اقتصادی دولت، اقتصاد وابسته است که این تئوری در تعارض با اقتصاد مقاومتی است، آیا اینگونه است؟ خاطرنشان کرد: بعضا در نگاه تیم اقتصادی دولت چنین مسئله ای دیده می شود. به این معنا که برخی از آنان اولویت بالاتر را به مناسبات بین المللی و سرمایه گذاری خارجی می دهند، در حالی که با توجه به مبانی اسلامی و رویکردهای انقلاب ما، بسیار بعید به نظر می رسد که سرمایه گذاری خارجی به شکل وسیع بتواند در ایران محقق شود و از این جهت نمی توان با نظر بعضی از اعضای اقتصادی دولت همراهی کرد و باید تیم اقتصادی دولت آینده بطور عمده به ظرفیت های داخلی بپردازد و اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اهتمام دولت یازدهم به طور عمده بر حل مناسبات بین المللی ایران بود و فرصت بسیار زیادی به این مسئله اختصاص داده شد اما وضعیت اقتصادی مردم و اقتصاد ملی در درجه دوم اهمیت قرار گرفت.