آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

یک نویسنده و پژوهشگر فرهنگی - اجتماعی: درباره نام و شعار سال باید فرهنگ سازی شود

یک نویسنده و پژوهشگر فرهنگی – اجتماعی با اشاره به نام سال جاری گفت که درباره نام و شعار سال باید فرهنگ سازی موثر شود.

حمید هنرجو در گفتگو با خبرنگار کیهان، با بیان اینکه نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب یک رخداد قابل تامل است،تاکید کرد:

نامگذاری هر ساله، در واقع تعیین خط مشی و استراتژی یک ساله کشور است که حرکت های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را متعین می کند. با نامگذاری هر سال، هم مردم از چشم انداز یک ساله کشور آگاه می شوند و هم تکالیف مسئولین روشن می گردد.

وی تحقق نام و شعار هر سال را بسته به فرهنگ سازی دانست گفت:متاسفانه کشور ما در بعد فرهنگ دچار نقصان است.از یک طرف برخی مدیران ما فرهنگی نیستند و در نتیجه شناخت فرهنگی ندارند و از دیگر سو،اختیارات اهالی فرهنگ نیز مانند مدیران گسترده نیست.

هنرجو افزود: ما نیازمند مدیران فرهنگی پرتوان هستیم تا به یاری مردم و با در اختیار گرفتن بازوهای رسانه ای، به فرهنگ سازی در حیطه نام های سالانه همت گمارند.وی با تاکید بر نقش تبلیغ و رسانه در امر فرهنگ سازی هم گفت:مدیر کارآمد باید بر پایه رهنمودهای رهبر انقلاب و منطبق با شیوه های نوین ارتباطی، گام بزرگ را در عرصه فرهنگ سازی بردارد.

مولف مجموعه پژوهشی «جوان و ریل گذاری فردا» گفت: متاسفانه برخی رسانه ها با عجله از کنار نام سال می گذرند و مطالبی کم عمق ارائه می دهند.

وی همچنین گفت: به باور من تبلیغ و فرهنگ سازی نسبت به نام و شعار سال، باید طوری باشد که مسئولان و دست اندرکاران را در بخشهای مختلف بکار جدی ترغیب کند.