آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۰
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

یک شاعر پیشکسوت: شاعران و نویسندگان متعهد جهان اسلام به تشکل فراگیر بیندیشند

یک شاعر پیشکسوت با اشاره به ضرورت وحدت در جهان اسلام و انسجام در مقابل جبهه رسانه ای و فرهنگی دشمن تاکید کرد: شاعران و نویسندگان متعهد جهان اسلام به تشکل فراگیر بیاندیشند. استاد عباس براتی پور در گفتگو با کیهان بیان کرد: امروزه شاهدیم که دشمن با تمام توان خود به جنگ رسانه ای و فرهنگی ورود کرده است. در این میان شاعران و نویسندگان می توانند با توجه به جذابیت و کارایی ادبیات،از فرهنگ اسلامی صیانت کنند.وی افزود: صیانت زمانی محقق می شود که حرکت ما صورت جمعی و سازمان یافته به خود بگیرد.به همین دلیل شاعران و نویسندگان جهان اسلام باید دست به تشکیل انجمنی فراگیر بزنند.

صاحب کتاب «دل و دریا» افزود: این تشکل می تواند موضوع های روز و ضروری را شناسایی و با تولید آثار هنری – ادبی و انتشار آن به زبانهای مختلف، برگزاری همایشهای فرهنگی در بطن جوامع اسلامی، تحرکات رسانه ای و فرهنگی دشمنان را خنثی کند.

استاد براتی پور با بیان اینکه در حال حاضر برخی تشکلهای فراگیر شکل گرفته است، گفت: متاسفانه این تشکلها هنوز شکل و انسجام لازم را نیافته اند و این نشان می دهد که باید با دیدی کارشناسانه و البته با شتاب،وارد میدان شویم.

استاد براتی پور، مشترکات دینی و کار حرفه ای را بزرگترین سرمایه شاعران و نویسندگان جهان اسلام معرفی کرد.