آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
ورزشی
۹

در فدراسیون وزنه برداری چه خبر است؟!

غیبت قهرمانان المپیک در تمرینات تیم ملی وزنه برداری

قهرمان وزنه برداری المپیک گفت: شرایط اردوهای تیم ملی وزنه برداری اصلامناسب نیست و مکمل و غذای خوبی وجود ندارد.

به نظر می رسد شرایط فدراسیون وزنه برداری برای برپایی اردوهای تیم ملی بدتر از قبل شده تا جایی که حالاخبر رسیده سهراب مرادی قهرمان المپیک در تمرینات تیم ملی شرکت نمی کند.

نرفتن مرادی به تمرینات تیم ملی در شرایطی است که پیش از این نیز کیانوش رستمی دیگر قهرمان المپیک اعلام کرده بود حاضر به حضور در تمرینات نیست و ترجیح می دهد که تمریناتش را به صورت انفرادی ادامه دهد.

سهراب مرادی روز گذشته در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم در خصوص عدم حضورش در اردوی تیم ملی وزنه برداری، اظهار داشت: یک ورزشکار حرفه ای برای اینکه بخواهد قهرمان شود و روند قهرمانی هایش تداوم داشته باشد، باید شرایطی حرفه ای برای او فراهم باشد. در مسابقاتی مثل قهرمانی جهان که تمام قهرمانان دنیا برای ثبت بهترین رکوردهای خود و کسب سکو پا به میدان می گذارند، قطعا کسی منتظر من نمی ماند. قطعا کسی نمی نشیند تا سهراب مرادی بیاید و طلابگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شرایط حرفه ای مهیا نیست. حدود 8 ماه تا آغاز مسابقات جهانی باقی مانده است و شرایط مناسبی نداریم. با خودم گفتم؛ همین امروز چنین بحثی را مطرح کنم تا اگر خدایی ناکرده در رقابت های قهرمانی جهان حاضر شدم و نتوانستم مدالی را کسب کنم، نگویید مدال المپیک گرفت و دیگر بی انگیزه شد. یا مثلانگویند در حد مدال نبود و از این قبیل حرف ها.

قهرمان المپیک 2016 ریو افزود: نه مکملی خوبی وجود دارد و نه غذای مناسب. شرایط اردوهای تیم ملی اصلامناسب نیست. قبل از المپیک هم شرایط به هر نحوی که بود، با آن ساختیم و با همان وضعیت طلاگرفتم اما الان شرایط اصلاخوب نیست. از نظر روحی هم، اوضاع مناسبی نداریم و حقوق های ما عقب افتاده است.

مرادی گفت: از هیچ فرد و شخصی ناراحت نیستم و به همه احترام می گذارم. تنها نگران مدال گرفتنم، هستم. همیشه مانند سرباز در خدمت تیم ملی هستم و به این موضوع افتخار می کنم اما امروز این مسائل را مطرح کردم که به نوعی پیشگیری کنم. به هیچ وجه به دنبال حاشیه نیستم. حتی در اردوهای اخیر تیم ملی، رکورد جهان را زدم اما دوست دارم وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه برداری مانند همیشه هوای ورزشکاران قهرمان جهان و المپیک را داشته باشد.