آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۱
ورزشی
۹

مدیر مجموعه ورزشی آزادی اعلام کرد: مسابقات که رایگان می شود احتمال وقوع هر اتفاق خطرناکی وجود دارد

مدیر مجموعه ورزشی آزادی می گوید اتفاقات خطرناکی که در روز بازی ایران و چین برای هواداران در ورزشگاه رخ داد و خداوند به همه رحم کرد که همه چیز ختم به خیر شد. سید حسن طباطبایی در تازه ترین صحبت های خود به تشریح شرایط ویژه ورزشگاه آزادی در روز بازی ایران و چین پرداخته که گزیده ای از صحبت هایش با خبرگزاری فارس در ادامه می آید:

* قبل از بازی ایران و چین و حتی قبل از بازی استقلال و السد نظرمان را اعلام کردیم که رایگان کردن مسابقات بدون برنامه ریزی و بدون آنکه برآوردی برای تعیین دقیق تعداد تماشاگران و مهمانان داشته باشیم، خطرناک است و امکان رخ دادن فاجعه در چند قدمی هر تماشاگری وجود دارد.

* این موضوع را به صورت مکتوب نوشتیم و حتی قبل تر از آن نیز نظرمان را به باشگاه های استقلال، پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و حتی شورای تامین نیز اعلام کردیم. آیا حتما باید اتفاق ناگواری بیفتد تا جلوی یک کار گرفته شود؟ ما واقعا نگران این وضعیت هستیم و امیدوارم که دیگر این اتفاقات تکرار نشود.

* تا زمانی که برای رایگان کردن مسابقات مکانیزم خاصی مشخص نشود که براساس آن، هوادارانی که به ورزشگاه می آیند، حداقل از قبل به صورت رایگان بلیتی تهیه نکرده باشند، این اتفاقات هر باره تکرار شده و امکان وقوع هر اتفاق خطرناکی وجود دارد.

* امروزه طبق استاندارد جهانی در صورت وقوع اتفاقی باید ورزشگاه ها بین 10 تا 15 دقیقه تخلیه شوند، اما وقتی مبادی ورودی و خروجی در تونل های ورزشگاه پر از جمعیت است و خیلی بیشتر از ظرفیت ورزشگاه از بازی استقبال می شود، این اتفاق نمی افتاد و باید بگویم که خداوند به همه ما رحم کرد که در روز بازی ایران و چین اتفاقی نیفتاد.

* طبق برنامه ریزی ها و گزارش هایی که از مشاورین و مهندسین گرفتیم مشکل و نگرانی از بابت ریزش آن نداریم و مهندسان این موضوع را مکتوب کرده و آن را امضا کردند، هر چند که این سازه قدیمی است و باید اصلاحات آن را آغاز کرد.

* برای حل مشکل ریزش آب در ورزشگاه آزادی در حال برنامه ریزی هستیم، اما در اقدام بعدی برای بازسازی ورزشگاه در صورت حمایت وزارت ورزش، شرکت توسعه و سازمان مدیریت، بحث مقاوم سازی و ایزولاسیون ورزشگاه را در برنامه قرار داده ایم.