آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
صفحه آخر
۱۲

تروریست ها در سوئد مردم را با کامیون زیر گرفتند!

تروریست کامیون سوار دیروز در مرکز تجاری استکهلم به مردم حمله کرد و حداقل جان پنج نفر را گرفت.

به گزارش پلیس شهر استکهلم، راننده تروریست پس از حرکت دادن کامیون به سمت محل عبور عابران پیاده با ساختمان مجتمع تجاری «اهلنس» برخورد کرد و باعث وارد آمدن خساراتی به این ساختمان شد. کامیون قبل از برخورد شدید با ساختمان چندین نفر را زیر گرفت. تعداد کشته شدگان حداقل پنج نفر گزارش شده است. روزنامه انگلیسی «سان»، دیروز به نقل از پلیس سوئد نوشت، شماری از عابران نیز در این حمله تروریستی مجروح شدند اما هنوز تعداد دقیق مجروحان مشخص نیست. این روزنامه همچنین نوشت که در پی این حادثه تعداد زیادی از مردم که در خیابان ها حضور داشتند به وحشت افتاده و از مکان متواری شدند. پلیس استکهلم تمام منطقه را پس از این حادثه زیر نظر گرفته است.

پلیس و نخست وزیر سوئد در همان ساعات اول وقوع حادثه، تروریستی بودن این حادثه را تایید کرده اند. طبق گفته شاهدان عینی راننده پس از برخورد کامیون با ساختمان از آن خارج و از محل متواری شد، که پس از عملیات تعقیب و گریز نهایتا در دام پلیس افتاد. پلیس همچنین این را هم گفته که کامیون جزو اموال دزدی بوده است. بر اساس شنیده ها، صدای شلیک های هوایی ساعت ها پس از انفجار در استکهلم شنیده می شده است.

استفاده از کامیون برای انجام حملات وحشت آفرین آخرین شگرد تروریست ها محسوب می شود. سال گذشته نیز حملات مشابهی در برلین و نیس دو شهر مهم اروپایی رخ داد. حدود دو هفته قبل نیز وقوع حمله ای مشابه در امنیتی ترین نقطه لندن یعنی پل «وست مینستر» پنج نفر را به کام مرگ کشاند. اکنون با شکست داعش در منطقه غرب آسیا تروریست های سرخورده اروپایی در حال بازگشت به کشورهایشان هستند. گروهی که سایه تهدید آنها بیش از هر موقعی بر سر اروپا سنگینی می کند. غربی ها با این وجود هنوز هم در حال حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق هستند.