آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
صفحه آخر
۱۲

در استان صلاح الدین، حشدالشعبی 200 تروریست داعش را در جریان تعقیب و گریز به هلاکت رساند

نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق با حمایت جنگنده های ارتش این کشور، حدود 200 تکفیری عضو «داعش» را طی عملیاتی پیش دستانه در استان «صلاح الدین» به هلاکت رساندند.

به گزارش تسنیم، استانداری صلاح الدین در شمال عراق اعلام کرد، نیروهای بسیج مردمی عراق که از طرف جنگنده های ارتش این کشور حمایت می شدند، دست به عملیات نظامی پیش دستانه علیه عناصر داعش زدند. در این تعقیب و گریز غافلگیرانه، تا دیروز حدود 200 عضو داعش به هلاکت رسیدند و چهار خودرو بمبگذاری شده نیز منهدم شد.

یک منبع محلی در استان «دیاله» نیز اعلام کرد، نیروهای بسیج مردمی، حملات عناصر گروه تروریستی داعش به مراکز امنیتی در منطقه «حمرین» واقع در شمال شرقی بعقوبه را خنثی کردند.

استان نینوا

در استان نینوا نیز دو مخفیگاه گروه تروریستی داعش در «تل عفر» توسط جنگنده های ارتش عراق بمباران شد. این بمباران، هلاکت 19 تروریست را به دنبال داشت و همه تجهیزات و خودروهای موجود در محل نیز نابود شد.

شهر «تل عفر» در غرب موصل هم اکنون در محاصره بسیج مردمی قرار دارد. به گفته یک فرمانده بسیج، بغداد از طرف آمریکا و ترکیه تحت فشار قرار دارد تا عملیات آزادسازی تل عفر را آغاز نکند.

همچنین، طبق بیانیه پایگاه اطلاع رسانی جنگ عراق، در منطقه «المثنی» واقع در منطقه «تل عفر» هم دو پایگاه داعش توسط جنگنده ها بمباران و 10 تروریست کشته شدند.

خبرها از شمال عراق همچنین حاکی است، نیروهای امنیتی این کشور دو عامل انتحاری را که قصد داشتند در شمال شهر تکریت دست به عملیات تروریستی بزنند، از پای درآوردند، ولی نفر سوم در یک روستای این منطقه دست به عملیات انتحاری زد. این انفجار تروریستی جان یک کودک را گرفت و سه نفر از اعضای یک خانواده را زخمی کرد.