آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۳
صفحه آخر
۱۲

در گفت و گو با بی بی سی؛ آنگ سان سوچی، قتل عام مسلمانان میانماری را از اساس انکار کرد!

رهبر میانمار پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا را با وجود گزارش های مستند و متعدد نهادهای بین المللی از اساس تکذیب کرد!

سرویس خارجی - با وجود انتشار گزارش های متعدد و مستند در مورد پاکسازی نژادی مسلمانان در میانمار، از سوی ارتش، دولت و بودائیان رهبر این کشور در اظهاراتی مضحک اعلام کرده که در میانمار اصولاهیچ پاکسازی نژادی صورت نمی گیرد!

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنگ سان سوچی» در مصاحبه ای با «بی بی سی» انگلیسی علیرغم گزارش های متعدد نهادهای حقوق بشری و نیز سازمان ملل درباره درد و رنج های گسترده مسلمانان روهینگیا، تنها به وجود «مشکلاتی» در استان «راخین» اشاره کرد. وی که عملا رهبر میانمار است در این مصاحبه، پاکسازی قومی را واژه ای «بیش از حد قوی برای شرایط حاکم» در آنجا دانست!

«سوچی» در اظهاراتی عجیب که نشان از فرار وی از واقعیات است، در این باره گفت: «من فکر نمی کنم پاکسازی قومی در جریان باشد. به نظرم عبارت پاکسازی قومی قوی تر از آن است که برای توضیح وقایع آنجا مناسب باشد! «وی بدون توجه به گزارش های اخیر از جمله گزارش سازمان ملل درباره کشتار مسلمانان در این ایالت تنها به این جملات بسنده کرد: «فکر می کنم خصومت های زیادی در آنجا جریان داشته باشد.»

این اظهارت «سوچی» در حالی است که 29 آذرماه سال 95، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که اتهامات وارده به نیروهای نظامی میانمار در خصوص خشونت های اعمال شده از سوی این نیروها علیه مسلمانان روهینگیا «جنایت علیه بشریت» محسوب می شود.

تازه ترین گزارش منتشره از سوی این سازمان حقوق بشری، نیروهای ارتش میانمار را به «کشتار»، «تجاوز»، «شکنجه» و همچنین «غارت» منازل غیرنظامیان مسلمان متهم کرده است. همچنین سال گذشته میلادی نیز، دیدبان حقوق بشر تصاویر ماهواره ای از ایالت راخین «میانمار» منتشر کرد که نشان می داد تنها طی چند هفته بیش از هزار و 200 خانه مسکونی در روستایی که ساکنان آن را اقلیت مسلمانان روهینگیا تشکیل می دهند توسط ارتش این کشور نابود شده است.

در همان زمان یکی از مقامات ارشد سازمان ملل متحد به بی بی سی گفت که دولت میانمار برنامه پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا را در دستور کار دارد.

«جان مک کیسیک» از اعضای آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نیز گفته بود که نیروهای مسلح در ایالت «راخین» دست به کشتار مسلمانان زده و بسیاری از ساکنان این ایالت را وادار به فرار به بنگلادش کرده اند.