آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
صفحه اول
۱

حمله تروریستی در استکهلم

عصر روز گذشته یک کامیون در مقابل فروشگاهی شلوغ در مرکز استکهلم جمعیت را زیر گرفت که بر اثر آن سه نفر کشته و عده ای نیز زخمی شدند. البته برخی از منابع خبری تعداد کشته ها را پنج نفر اعلام کرده اند.

پلیس سوئد، دیروز در پیامی توییتری ضمن تائید این خبر نوشت: «پلیس درخواست کمک دریافت کرده مبنی بر این که فردی سوار بر یک وسیله نقلیه، مردم را در خیابان دروتنینگاتان مجروح کرده است.» این حادثه در بزرگ ترین خیابان مخصوص عابران پیاده در نزدیکی ایستگاه مرکزی متروی استکهلم رخ داد.

استفان لافون، نخست وزیر سوئد گفت همه شواهد نشان می دهد این حادثه یک حمله تروریستی بوده است.

پلیس هم گفته که این حمله با کامیونی صورت گرفته که ساعاتی پیشتر به سرقت رفته بود. به گفته شاهدان، از محل حادثه دود غلیظی به هوا برخاسته بود. بالگردهای پلیس نیز به مدت چند ساعت بر فراز منطقه در پرواز بودند. تصاویر ویدئویی از محاصره منطقه توسط نیروهای امنیتی و پلیس و همچنین اعزام تیم های امدادی و فوریت های پزشکی حکایت داشت. پس از این حمله، تدابیر امنیتی شدیدتر شد و مترو و ایستگاه مرکزی قطار استکهلم تخلیه و تعطیل شد. تحقیقات در خصوص این حادثه ادامه دارد و آن طور که نخست وزیر سوئد اعلام کرده یک مظنون (که در عکس با دایره مشخص شده است) نیز در این رابطه دستگیر شده است.