آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
صفحه اول
۱

رونمایی از دستگاه های رای گیری الکترونیک

در حالی که قرار است در 150 شهر و ده هزار شعبه اخذ رای، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، روز گذشته از دستگاه های رای گیری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رونمایی شد.

رونمایی از این دستگاه ها در حاشیه همایش دبیران اجرایی، بازرسان و مسئولان کمیته های حقوقی هیات های نظارت سراسر کشور انجام شد و محمد محمودی شاه نشین، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در این مراسم افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهایی که اعضای شورای آنها هفت نفره و 9 نفره هستند به صورت الکترونیکی برگزار می شود.به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی اظهارکرد: با استفاده از این دستگاه ها، سوءاستفاده ها کاهش پیدا کرده و امکان ایراد و اشکال در آنها وجود ندارد. محمودی گفت: با برگزاری انتخابات الکترونیکی، بحث های احتمالی خرید و فروش آرا، استفاده از تعرفه های مجعول و تخلفات احتمالی به صفر می رسد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور گفت: باید توجه داشت که هیچ تلفنی به این دستگاه ها وصل نیست و هیچ دستگاهی نمی تواند صندوق الکترونیکی آرا را هک کند و در پایان انتخابات فلش یا سی دی مربوط که حاوی مشخصات نامزدهاست، جمع آوری می شود. وی بیان کرد: در صورت بروز خطا و مشکل در شعب اخذ رای الکترونیکی، امکان شمارش مجدد آرا وجود دارد و در واقع اگر هم اعتراضی به شمارش آرا صورت گیرد، آرا قابل شمارش است