آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
فرهنگ و هنر
۱۶

تئاتر

پردیس تئاتر تهران میزبان جشنواره پزشکی

هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه های علوم پزشکی کشور از 25 تا 31 فروردین در پردیس تئاتر تهران به عنوان کاخ جشنواره برگزار خواهد شد.

به گزارش جام جم، با توجه به برگزاری این رویداد فرهنگی هنری دو نمایش «هدیه مرموز» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب و «نوروزخوانی» به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی در 24 فروردین به اجراهای خود در مجموعه پردیس تئاتر تهران پایان خواهند داد. از سوی دیگر، نمایش «جادوگر کوچولو» به نویسندگی هادی حسنعلی و کارگردانی فریبا دلیری که این شب ها در تماشاخانه استاد رشیدی به روی صحنه است نیز پس از توقف موقت اجرا در 24 فروردین، بار دیگر در یکم تا 22 اردیبهشت در ساعت 19:30 به روی صحنه خواهد رفت.

افتتاح «هملت» با یاد داوود رشیدی

احترام برومند در افتتاحیه تئاتر «هملت» گفت: داوود رشیدی در زمان حیات علاقه بسیار زیادی به متون شکسپیر داشت و این جای خوشحالی دارد که یک گروه اجرایی با الهام از متن جاودانه «هملت» تئاتر مدرنی را روی صحنه برده است.

به گزارش ایسنا، این هنرمند پیشکسوت تئاتر و همسر زنده یاد داوود رشیدی که شامگاه 17 فروردین در تئاتر شهر سخن می گفت، ادامه داد: خیلی از شما تشکر می کنم که به یاد داوود رشیدی اجرای این نمایش را آغاز کردید. به هر حال این درست که هنوز در تئاتر به ایده آل نرسیدیم، به طور حتم ما و هنرمندان تئاتر قدر این سال های اخیر را که تئاتر به شکوفایی قابل توجهی رسیده می دانیم و با هوشیاری آن را حفظ می کنیم. وی در پایان اجرای این اثر نمایشی در حالی که گروه اجرایی نمایش به مناسبت سالروز تولدش برنامه ای را اجرا کردند، ضمن تقدیر از گروه اجرایی نمایش گفت: آرزو می کنم تئاتر ایران همین طور پررونق و باانرژی باشد.

اجرای نمایش هملت به کارگردانی آرش دادگر شامگاه 17 فروردین با حضور تعدادی از هنرمندان و یاد و خاطره داوود رشیدی و هما روستا در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شد. نمایش هملت بر اساس متن ویلیام شکسپیر به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی آرش دادگر هر روز ساعت 19:30 در تالار اصلی تئاترشهر به صحنه می رود.