آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۴
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

اصفهانی جای افتخاری را گرفت

ارکستر ملی 31 فروردین و اول اردیبهشت و همچنین 14 و 15اردیبهشت ماه با خوانندگی دکتر محمد اصفهانی روی صحنه می رود.

فریدون شهبازیان، رهبر ارکستر ملی در این باره به ایسنا گفت: قرار است در اجرایی که 31 فروردین ماه و اول اردیبهشت برگزار می شود، قطعاتی از آلبوم های «تنها ماندم» و «هفت سین» آقای اصفهانی را اجرا کنیم که میان آنها، قطعاتی مانند «تو ای پری کجایی»، «اوج آسمان ها» و «حیلت رها کن عاشقا» نیز اجرا می شوند. همچنین آثار بی کلامی به آهنگسازی من و حسین دهلوی توسط این ارکستر نواخته خواهد شد.

او با بیان این که کنسرت ارکستر ملی در نیمه اردیبهشت ماه، رپرتواری متفاوت با این اجرا خواهد داشت، ادامه داد: قرار است آثاری از بابک زرین، آریا عظیمی نژاد، علی کهن دیری و خود من اجرا شود. برخی آثار که در کنسرت اول توسط آقای اصفهانی خوانده می شود، در این کنسرت نیز اجرا خواهد شد. ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان، سال گذشته با خوانندگی علیرضا افتخاری در جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت و در ادامه فعالیت های خود، همراه این خواننده در شهرستان خرم آباد نیز اجرا کرد.

انتشار «حتی به روزگاران» به مناسبت هفته هنر انقلاب

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛ گروه موسیقی «آرون» به سرپرستی حجت دهباشی سه شنبه (22 فروردین) در تالار اندیشه حوزه هنری برای اجرای قطعه هایی از آلبوم «حتی به روزگاران» روی صحنه می رود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز موسیقی، همزمان با اجرای صحنه ای گروه «آرون»، آلبوم این گروه نیز با نام «حتی به روزگاران» از تازه های تولید مرکز موسیقی حوزه هنری رونمایی می شود. گروه «آرون» قطعه هایی از آلبوم «حتی به روزگاران» را برای نخستین بار در این برنامه اجرا خواهد کرد.

آلبوم موسیقی «حتی به روزگاران» با تنظیم و آهنگسازی سلمان هاشمی و با صدای حجت دهباشی دارای هشت قطعه موسیقی با شعرهایی از مولانا، محمدرضا شفیعی کدکنی، فریدون مشیری و محمد قهرمان است. این آلبوم پاسداشت شعر و موسیقی خراسان است. آلبوم موسیقی «حتی به روزگاران» از 22 فروردین در فروشگاه های معتبر عرضه می شود.