آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۴
حوادث
۱۹

دستگیری قاچاقچی بزرگ شیشه در فرودگاه

دستگیری یکی از قاچاقچیان و سرشبکه های توزیع شیشه و کاهش تلفات رانندگی و جرایم خشن در نوروز از مهم ترین اخبار نخستین نشست سخنگوی ناجا در سال 96 بود.

به گزارش جام جم، سردار سعید منتظرالمهدی دیروز در نشستی با خبرنگاران از دستگیری یکی از سرشبکه های توزیع و تولید موادروانگردان شیشه در فرودگاه خبر داد و گفت: این فرد در حین فرار در فرودگاه امام(ره) دستگیر شد. تنها از یک کارگاه او حدود 70 کیلوگرم شیشه کشف شده است.

وی افزود: هر گرم شیشه ده نفر و 70 کیلوگرم می تواند 700 هزار نفر از جوانان ما را معتاد کند و با احتساب این که قیمت هرکیلو شیشه 50 میلیون تومان است باید گفت ارزش ریالی کشف 70 کیلوگرم شیشه حدود 35 میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر این که در حوزه راهور شاهد کاهش 10 درصدی جان باختگان تصادفات در سرصحنه بوده ایم، گفت: البته در نظر داشته باشیم که حدود دو میلیون خودروی جدید در سال 95 به ناوگان خودرویی اضافه شده و حدود یک میلیون و 800 هزار گواهینامه جدید صادر شده است.

به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، 58درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است.

منتظرالمهدی به عملکرد ماموران پلیس آگاهی اشاره و اعلام کرد: در ایام نوروز شاهد کاهش 5 درصدی سرقت های مهم بوده ایم؛ از آن جمله کاهش 7 درصدی سرقت های خودرو، 9 درصدی موتور سیکلت و 17درصدی سرقت مغازه ها که خوشبختانه در این میان سرقت از طلافروشی ها به صفر رسیده و جرایم جنایی نیز 13 درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان این مطلب که کماکان خودروی پراید در جایگاه نخست خودروهای سرقتی است، تصریح کرد: 30 درصد خودروها در ناوگان خودرویی پراید است؛ یعنی حدود پنج میلیون و 700هزار پراید وجود دارد که این مساله می طلبد دارندگان پراید به نصب دزدگیر و قفل فرمان اهمیت بیشتری بدهند.