آرشیو چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۸
اقتصادی
۶

حافظه ملی

خوب یادم هست یک بار یک مصاحبه مستقیم از صدا و سیما داشت، همان جا یک آماری داد که درست نبود. برنامه زنده بود. فردا رفتم و پرسیدم مرجع آماری که دیشب ارایه دادیدکجاست؟ این آمار را یا من باید به شما داده باشم یا وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان برنامه. من از دو مرجع دیگر پرسیدم گفتند چنین آماری نداده اند. من هم که این آمار را نداده ام. موضوع چیست؟ آمارهای دروغ درباره سیستم بانکی بود. گفت به نظرم رسید که گفتن این آمار مفید است.

طهماسب مظاهری، رئیس بانک مرکزی دولت نهم/اعتماد، خرداد 94

مسکن مهر سبب رشد اقتصادی کشور، کاهش نرخ تورم، تثبیت اشتغال و رشد صدور خدمات فنی مهندسی در این حوزه شده است.

علی نیکزاد، وزیر مسکن / باشگاه خبرنگاران جوان، فروردین 92

یک قصاب شرافتمند در نزدیکی ما زندگی می کند که از همه مشکلات مردم باخبر است و از وی هم اطلاعات مهم اقتصادی را می گیرم.

محمود احمدی نژاد/ ایسنا، تیر 86

احمدی نژاد بدجور دروغ می گفت، مانده بودیم این دیگر چه پدیده ای است.مثلابا من ظهر جلسه داشت و صحبت می کرد و شب در جای دیگری می گفت از صبح در اصفهان بودم. بعد طوری حرف می زد و توضیح می داد که حتی من هم قانع می شدم و با خود می گفتم که نکند حتما روز گذشته پیش ایشان بودم.

پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت نهم / مجله نامه، اردیبهشت 93

واقعا انسان تاسف می خورد که عده ای اسم خود را اقتصاددان می گذارند...ما همین امروز ان شاءالله راجع به مسکن تصمیم می گیریم. سر و صداهایی می شود، البته بالانرفته است. من افرادی را به عنوان مشتری در همین تهران برای خرید مسکن به بنگاه هایی فرستادم، گفتند بیایید بخرید، قیمت آن قدر بالانرفته است، چه کسی می گوید این قدر بالارفته است؟ بسم الله، بیایید هر جا می خواهید بخرید، بخرید... مدتهاست که بحث سهمیه بندی بنزین مطرح است، افراد غیرمسئول یا مسئول مسئولیت نشناس هرچه به ذهنشان می رسد، همین طوری می روند و وراجی می کنند و خبر منتشر می کنند. من در میان تمام حرف هایی که زده شده تا الان یک حرف درستی که مستند قانونی داشته و بررسی شده باشد، ندیده ام. همین طوری از خودشان حرف می زنند.

محمود احمدی نژاد / الف، دی 91 نقل شده از زمان دولت نهم