آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۱
سیاسی
۲

تبریک ظریف به مقامات ترکیه

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان بعدازظهر دیروز در تماسی تلفنی با مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، رای مثبت مردم این کشور را به تغییر قانون اساسی تبریک گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ابراز امیدواری کرد این دستاورد به تقویت هرچه بیشتر ثبات و آرامش در ترکیه منجر شود.

استقبال ایران از بی طرفی ترکمنستان

وزیر امور خارجه دیروز همچنین در دیدار رئیس جمهور ترکمنستان گفت: روابط بسیار گسترده دو کشور همواره نفع دو ملت و صلح و ثبات در منطقه و جهان را در پی داشته که با سیاست عاقلانه و مدبرانه رئیس جمهور ترکمنستان مبتنی بر بی طرفی رنگ و بوی خوبی گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در چارچوب سفر به سه کشور آسیای میانه و قفقاز، در دیدار با «قربانقلی بردی اف»رئیس جمهور ترکمنستان، با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان و شادباش به بردی اف برای انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری، گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری در دیدار با شما فرمودند با هم خویش و قوم هستیم، ما در ترکمنستان احساس می کنیم در خانه برادران خود هستیم.

وی ادامه داد: امسال بیست و پنجمین سالگرد روابط دو کشور را جشن می گیریم که فرصت خوبی بود تا با سفر دوباره به ترکمنستان، زمینه 25 سال روابط دوستانه دیگر را فراهم کنیم.

همچنین وزیر امور خارجه با رشید مرداف، وزیر خارجه ترکمنستان دیدار کرد. محور دیدار وزیران خارجه ترکمنستان و ایران با حضور شماری از اعضای هیات های دو کشور، بررسی راهکارهای تقویت روابط دوجانبه و همچنین مسائل منطقه ای بود.