آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۱
سیاسی
۲

قاسمی: سیاست تروریست پروری آمریکا پابرجاست

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار یکی از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا با سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت: این اقدام در چارچوب سیاست های توسعه تروریسم قابل ارزیابی است و با وجود برخی تغییرات در حاکمیت آمریکا، سیاست تروریست پروری این کشور همچنان پابرجاست.

به گزارش جام جم، بهرام قاسمی در نخستین نشست خبری در سال جدید گفت: آمریکایی ها با اقدامات و رفتارهای نادرست و نیز با سیاست های غلط در مسیر توسعه تروریسم در منطقه تلاش کرده اند و این گونه دیدارها در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اقدامات اخیر آمریکا در سوریه و افغانستان اظهار کرد: به نظر ما این اقدامات بیش از آن که آثار نظامی اثربخش داشته باشد، یک نوع سردرگمی مقامات آمریکایی را در ارتباط با مسائل داخلی این کشور نشان می دهد.

قاسمی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره علت اختلاف ایران و انگلیس در ارتباط با خرید 950 تن کیک زرد از قزاقستان، گفت: اختلاف خاصی وجود ندارد و به نظر می رسد اراده سیاسی انگلیس در جهت ممانعت از صدور محموله به ایران است، در حالی که آنها باید متوجه شوند برخلاف برجام عمل می کنند و باید به تعهدات خود بازگردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به این که نشست کارشناسی مذاکرات صلح سوریه در چارچوب نشست آستانه امروز در تهران برگزار می شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست یک روزه، گفت وگو درباره استمرار مذاکرات و یافتن راهکارهایی برای تثبیت آتش بس در سوریه است و هیات هایی از روسیه و ترکیه در آن شرکت دارند.

قاسمی گفت: اجلاس آستانه 4 نیز 13 و 14 اردیبهشت در آستانه برگزار می شود که این اجلاس نیز در جای خود می تواند اهمیت داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی تلاش ها برای استقلال کردستان عراق نیز گفت: سیاست ایران درباره کشور همسایه، عراق مشخص است و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق برای ما مهم است و بر آن پافشاری خواهیم کرد.