آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۶
سیاسی
۲۱

میرسلیم و هاشمی طبا؛ نامزدهایی در حاشیه توجه

مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی طباء، دو نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری هستند که یکی با شناسنامه اصولگرایی و دیگری با شناسنامه اصلاح طلبی وارد گود شده اند و علاوه بر نام مشترک، از پشتیبانی تشکیلاتی بهره مند نیستند.

میرسلیم نامزد حزب موتلفه اسلامی است که ابتدا نامش در فهرست نامزدهای «جبهه مردمی» گذاشته شد؛ اما در رای گیری مجمع عمومی از میان 14 کاندیدا، چهاردهم شد. اگر چه بنا بود نامزدهایی که در رای گیری «جمنا» رای نمی آورند، داوطلبانه کنار بکشند، اما او اعلام کرد تنها خودش را به حزب موتلفه اسلامی متعهد می داند نه «جبهه مردمی». او هر گونه ائتلاف پیش از برگزاری مناظره ها را فاقد اعتبار می داند و معتقد است پایان تبلیغات است که معلوم می شود هر نامزد، چه وزنی دارد.

با وجود این حضور و اظهارات، دبیر کل و اعضای موتلفه اسلامی در شورای مرکزی «جمنا» حضور دارند. حضور دوگانه ای که این گمانه را در رسانه ها مطرح کرد که موتلفه اسلامی قصد دارد در ازای گرفتن سهم از کابینه اصولگرایان در صورت پیروزی، نامزد خود را کنار بکشد.دیروز حمیدرضا ترقی با رد این ادعا تاکید کرد«در صورتی که استراتژی نهایی نیروهای انقلاب، وحدت روی یک فرد اصلح رای آور باشد، حزب موتلفه اسلامی همچون گذشته تابع تصمیم روحانیت مبارز خواهد بود.» این در حالی است که به اعتقاد ناظران سبد رای میرسلیم برای اصولگرایان قابل اعتنا و تاثیر گذار نیست. مصطفی میرسلیم همانند روحانی و رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور رئیس جمهوری، معاون وزیر کشور و سرپرست شهربانی کشور بوده است.

مصطفی هاشمی طبا نیز مشاور وزیر ورزش و جوانان است. او سال ها رئیس سازمان تربیت بدنی و دبیر کمیته ملی المپیک ایران بود. هاشمی طبا در سال 1380 نیز در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد و تنها 28 هزار رای آورد.