آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
شهرستان ها
۷

1200 دانش آموز در مناطق عشایری خوزستان سوء تغذیه دارند

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: وضعیت آموزش عشایر استان اسفبار است و با ادامه این روند، در آینده خسارات جبران ناپذیری به بخش آموزشی عشایر وارد می شود.

حمید قنبری در جلسه شورای عشایری استان خوزستان اظهار کرد، نگاه مسئولان به جامعه عشایری خوزستان باید کامل شود تا زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه تشکیل شود.

وی بیان کرد: در خوزستان 14 منطقه آموزشی عشایری، 600 واحد آموزشی و 176 کلاس درس وجود دارد.

قنبری از استاندار درخواست کرد: با یک ابتکار عمل منطقی و در نظر گرفتن اولویت ها اقدام به احداث فضای آموزش دو کلاسه در مناطق عشایری کند.

وی تاکید کرد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای احداث فضای آموزش در مناطق عشایری تامین شود ما حاضریم با سیمان هم فضای آموزشی احداث کنیم.

قنبری با اشاره به کمبود 250 تا 300 سرویس بهداشتی برای بیش از 50 فضای آموزشی متذکر شد: احداث این تعداد سرویس بهداشتی با اعتبار 6 میلیون تومان حل خواهد شد.

وی با اینکه حدود یک هزار و 200 دانش آموز شبانه در مناطق عشایری وجود دارد گفت: این دانش آموزان دچار سوء تغذیه شدید هستند به طوری که در یک فصل میوه خوردن آنها بسیار پایین است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در پایان خطاب به استاندار خوزستان پیشنهاد کرد: به منظور تامین مواد غذایی مورد نیاز و ضروری این دانش آموزان اعتباری از محل اعتبارات امنیت غذایی استان برای آنها در نظر گرفته شود.