آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
شهرستان ها
۷

24 هزار روستایی استان اصفهان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند

مجتمع آبرسانی «فخرآباد» شهرستان مبارکه از توابع استان اصفهان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید و 24 هزار روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

عملیات احداث این مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب آشامیدنی 24هزار تن از اهالی 22 روستای شهرستان مبارکه از سال 1385 آغاز شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در مراسم افتتاح این مجتمع آبرسانی گفت: برای ساخت این مجتمع 42 کیلومتر خط انتقال آب، 20 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب، پنج ایستگاه پمپاژ، 2 هزار و 550 مترمکعب مخزن ذخیره و سه حلقه چاه نیمه عمیق اجرا شده است.

محمدحسین قرائتی با اشاره به تامین 28میلیارد ریال اعتبار این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی گفت: دولت سال گذشته مبلغ 500میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را برای تکمیل طرح های آبرسانی روستایی به استان اصفهان اختصاص داد.

وی افزود: 33 مجتمع آبرسانی روستایی و 47 طرح تک روستایی از محل این اعتبارات در همه شهرستان های استان اصفهان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع این طرح ها، در سال گذشته 28 پروژه آبرسانی به 65هزار نفر از روستائیان استان اصفهان با اعتباری بیش از 610 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.