آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
شهرستان ها
۷

یزد یکی از استان های پر جمعیت در حوزه دیابت است

یزد یکی از استان های پرجمعیت در حوزه دیابت است که بررسی ها نشان می دهد ژنتیک اصلی ترین عامل آن می باشد.

یزد- خبرنگار کیهان:محمدرضا آقایی میبدی مدیر درمانگاه دیابت یزد گفت: این استان در سال های گذشته در زمینه شیوع دیابت در رتبه های نخست کشور قرار داشت و اکنون با توجه به اقدامات و فعالیت های انجام شده در زمینه پیشگیری از دیابت در استان، یزد در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

به گفته وی، 22 درصد افراد بالای 30 سال استان به دیابت مبتلا هستند افزود: در مجموع 100 هزار نفر در استان یزد دیابت دارند.

وی افزود:40 هزار نفر از افراد دیابتی در مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان دارای پرونده هستند گفت: از این تعداد فقط 20 هزار نفر فعال می باشند و مرتب برای کنترل بیماری خود به مرکز مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه 50 درصد مبتلایان به دیابت در کشور از بیماری خود اطلاعی ندارند افزود: خوشبختانه در استان یزد با توجه به اقدامات انجام شده فقط 10درصد مردم از بیماری خودآگاه نیستند.

رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد نیز از راه اندازی نخستین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دیابت کشور تا پایان امسال در اشکذر خبر داد.

مسعود رحمانیان با بیان اینکه این بیمارستان اواخر سال 96 افتتاح می شود افزود: بیمارستان یاد شده در چهار طبقه در حال ساخت است که بخشی از هزینه های آن بوسیله خیرین پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: این بیمارستان علاوه بر خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم شهرستان به بیماران دیابتی هم خدمات ویژه ارائه می کند.