آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
شهرستان ها
۷

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان: سد اکباتان همدان و سرابی تویسرکان سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از سرریز سد اکباتان همدان و سرابی تویسرکان خبر داد و گفت: ذخیره مخزن سد اکباتان همدان به 34 میلیون متر مکعب رسید.

همدان - خبرنگار کیهان:مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه بارش در استان همدان نسبت به سال گذشته افزایش مناسبی داشته، اظهار داشت: در سال آبی جاری تاکنون 354 میلی متر بارندگی در سطح استان همدان رخ داده است.

وی با بیان اینکه بارش های امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد کاهش و نسبت به متوسط بلندمدت 21 درصد افزایش داشته، عنوان کرد: انتظار می رود مردم در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته و به بهانه بارش های اخیر شاهد مصرف بی رویه آب در همدان نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه مخزن سد اکباتان همدان 36 میلیون ظرفیت ذخیره دارد، گفت: در حال حاضر سد اکباتان همدان 34 میلیون متر مکعب ذخیره دارد که به حد سرریز رسیده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 27 هزار لیتر در ثانیه آب وارد سد اکباتان می شود، گفت: از سوی دیگر بیش از 4 هزار لیتر در ثانیه به صورت سرریز از سد اکباتان خارج می شود.

عزالدین گفت: سد سرابی تویسرکان 9 میلیون و 500 هزار متر مکعب ذخیره داشته ورودی آب در این سد 4 هزار لیتر در ثانیه است.

وی در خصوص سد کلان ملایر نیز یادآور شد: این سد با بیش از 45 میلیون متر مکعب سرریز کرده ولی به سبب نبود خط انتقال نمی توان از آب این سد برای تامین شرب مردم شهر ملایر استفاده کرد.