آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

به یاد شهدای مرزبان

معلم رودباری با لباس مرزبانی به کلاس درس رفت

شهمراد رضایی معلم مدرسه ای در شهرستان رودبار جنوب از توابع استان کرمان به یاد شهدای مرزبان با لباس مرزبانی در کلاس درس حضور یافت.

رضایی معلم مقطع ابتدایی مدرسه هدف رودبار جنوب به خبرنگار ایرنا گفت: با پوشیدن لباس مرزبانی و تدریس با این لباس، سعی داشتم به دانش آموزان بفهمانم که آسایش آنها در سایه رشادت ها و ایثارگری های مرزبانان ایجاد می شود و این نیروهای خدوم و جان نثار هستند که موجب می شوند ما در کمال آسایش درس بخوانیم و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای همسایه به علت ناامنی، برگشت دانش آموزان از مدارس امکانپذیر نیست.

وی زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از دغدغه های خود ذکر کرد و افزود: این اقدام فرهنگی می تواند افکار دانش آموزان را مقابل هجمه های دشمنان بیمه کرده و آنان را از بسیاری آسیب های اجتماعی نجات دهد.

11 تن از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و هشت سرباز وظیفه حدود ساعت 20 چهارشنبه شب (ششم اردیبهشت ماه) در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند و در اثر آن سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی به شهادت رسیدند.