آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۱
سینما
۱۲

ضیافت خاندان «پدرخوانده»

خانواده کورلئونه شنبه شب و پس از 45 سال بار دیگر دور هم جمع شدند و در شب اختتامیه جشنواره فیلم ترایبکا درباره این فیلم صحبت کردند.

به گزارش سینما پرس، فرانسیس فورد کاپولا، آل پاچینو، رابرت دنیرو، جیمز کان، رابرت دووال، دایان کیتون و تالیا شایر از جمله سینماگرانی بودند که درباره چگونگی ساخته شدن این فیلم حرف زدند.در این برنامه که به مجریگری تیلور هکفورد برگزار شد، از این صحبت شد که پارامونت امتیاز ساخت «پدرخوانده» را خرید، اما آنها باور نداشتند فیلمی درباره مافیا بتواند جذاب باشد. کاپولا در این نشست از چگونگی پیوستن به این پروژه پیش از امضای قرارداد گفت: من جذب این پروژه شدم، چون فکر می کردم یک نویسنده خارجی این کتاب را نوشته و این کتاب، کتابی روشنفکرانه درباره قدرت است. کاپولا درباره گروه بازیگران و سازندگان فیلم در زمان ساخته شدنش هم صحبت کرد و این که مارلون براندو در پشت صحنه چقدر مردد بود.

شایر خواهر کاپولا از این گفت که حضورش در فیلم مداوم بود. او به یاد می آورد که حضورش در صحنه آزمایشی برایش چقدر سخت بود و این که بخواهد با برادرش کار کند هم سخت تر.

کاپولا در بخش دیگری گفت: انتخاب آل پاچینو به عنوان مایکل کورلئونه با جنجال زیادی همراه شد. من پاچینو را در سان فرانسیسکو دیده بودم و تصمیم گرفتم او را به گروه بازیگران اضافه کنم. فقط صورتش را دیدم. وقتی یک نفر را در نقشی می بینی دیگر بیرون کردن این فکر از سرت خیلی سخت می شود. کاپولا درباره حضور مارلون براندو هم افزود: برای حضور براندو هم باید همه را متقاعد می کردم و پارامونت با حضور او موافق نبود، چون می گفت براندو مشکل مالی دارد و نباید اسمش در فیلم بیاید. همان موقع غش کردم و افتادم روی زمین. دنیرو نیز که با بازی در نقش دون کورلئونه جوان اولین اسکارش را گرفت، گفت: این فیلم زندگی مرا عوض کرد.