آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۵۹
سیاست
۱۹

روحانی به مکرون تبریک گفت

ایرنا: حسن روحانی، رئیس جمهوری، در پیامی به «امانوئل مکرون»، انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهوری فرانسه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد روابط تهران- پاریس بیش از پیش در جهت منافع متقابل توسعه و تعمیق یابد. روحانی در این پیام نوشته: «امیدوارم در دوره مسئولیت آن جناب، بیش از پیش شاهد توسعه و تعمیق روابط دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه در جهت منافع متقابل دو کشور باشیم.

بدون تردید در سایه تعامل و همکاری های متقابل که خوشبختانه روند مثبتی را طی می کند، روابط فیمابین شاهد تحرک و رونق مطلوب تری در همه زمینه های دارای منافع مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

لذا تمایل دارم آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل نظر مستمر درخصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی اعلام نموده و ابراز امیدواری نمایم تا با حسن توجه جناب عالی، موانع توسعه و تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور مرتفع شود.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و پیشرفت مردم فرانسه را مسئلت دارم».

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، این رویداد را به دولت و ملت آن کشور تبریک گفت. بهرام قاسمی ابراز امیدواری کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در دوره جدید پس از برگزاری این انتخابات، بر اساس بسترسازی های صورت گرفته در سال های اخیر و متناسب با ظرفیت های موجود بین دو کشور، در راستای منافع و مصالح دو ملت ایران و فرانسه، گسترش پیدا کند. روز گذشته رئیس جمهور منتخب فرانسه در مراسم «پیروزی در اروپا» که به مناسبت سالروز پایان جنگ جهانی دوم در پاریس برگزار شد، در دیداری کوتاه با علی آهنی، سفیر کشورمان در این کشور، صمیمانه دست داد.

در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که دور دوم آن روز یکشنبه برگزار شد، امانوئل مکرون با کسب 65،1 آرا به عنوان رئیس جمهوری فرانسه برگزیده شد.