آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۹
صفحه آخر
۱۲

31 اردیبهشت ماه؛ آل سعود در ریاض نشست «اسلامی- آمریکایی» برگزار می کند!

شاه سعودی، شماری از سران کشورهای اسلامی را به اجلاسی دعوت کرده که قرار است تحت نام «سران آمریکایی- اسلامی» در ریاض گردهم آیند!.

سرویس خارجی- ریاض 21 ماه مه جاری(31 اردیبهشت) میزبان نشست سران عربی، اسلامی و آمریکایی با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در همین راستا دولت سعودی برای سران کشورهای عربی جهت حضور در نشست سران عرب و آمریکا دعوتنامه فرستاده است. «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان بعد از دیدارش با «الباجی قائد السبسی»، رئیس جمهور تونس گفته: «هدف این نشست ایجاد مشارکت جدید بین جهان اسلام و عرب از یکسو و آمریکا از سوی دیگر است تا بتوانیم با خطرات «تروریسم» مقابله کرده و ارزش های تسامح و همزیستی مشترک بین مردم را ترویج کنیم.»(!) این در حالی است که امروز هیچ کس تردید ندارد وهابیون سعودی و آمریکا بزرگترین حامی تروریست ها در منطقه هستند و سعی دارند با این گونه اقدامات افکار عمومی را منحرف کنند.

خبرگزاری عربستان اعلام کرده «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور برای رئیس جمهور تونس و رئیس جمهور عراق و پادشاه مراکش هم جهت حضور در این نشست دعوتنامه فرستاده است. نشست موسوم به «سران آمریکایی اسلامی» قرار است هنگام سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا به عربستان برگزار شود. طبق گزارش شبکه الاخباریه عربستان، «عبدالعزیز الشمری» کاردار سفارت عربستان در بغداد دعوت نامه را به «ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق تسلیم کرده است. گفته می شود در سفر ترامپ به عربستان که اوایل خرداد انجام خواهد شد و اولین سفر خارجی اوست، سه نشست سران برگزار می شود. نشست نخست، نشست سلمان و ترامپ، نشست دوم، جلسه ترامپ با سران کشورهای خلیج فارس و نشست سوم، اجلاس سران اسلامی-آمریکایی است.

اعتراض دیده بان حقوق بشر

خبر دیگر اینکه، سازمان دیده بان حقوق بشر از برگزاری یک نشست سازمان ملل متحد در ریاض انتقاد و آن را «توهین» به مدافعان حقوق بشر زندانی در عربستان توصیف کرد که به سازمان های غیر دولتی مستقل در این کشور اجازه فعالیت نمی دهد. سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هفته گذشته هفتمین مجمع بین المللی سازمان های غیر دولتی را با محوریت «جوانان و تاثیر گذاری اجتماعی آنها» در پایتخت عربستان برگزار کرد!