آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۹
صفحه آخر
۱۲

حکیم به اردوغان هشدار داد ارتش ترکیه را فورا از عراق خارج کند

رئیس ائتلاف ملی عراق از «رجب طیب اردوغان» خواست، فورا نیروهای ارتش ترکیه را از شمال عراق خارج کند.

همزمان با افزایش سیاست های مداخله جویانه ترکیه در شمال عراق و سوریه، «سیدعمار حکیم» به «فاتح یلدز» سفیر ترکیه متذکر شد که ارتش ترکیه باید عراق را فورا ترک کند.

«حکیم» در این باره به «یلدز» گفت: «حضور نیروهای ترکیه در عراق، مسئله ای نیست که با گذر زمان، موضوعیت آن از بین برود و (همه) عراقی ها، چه مردم، چه دولت و چه پارلمان عراق این حضور نظامی را رد می کنند.» او ادامه داد: «کمک کردن به عراق در مسئله مبارزه با تروریسم، صرفا باید از کانال دولت عراق و با موافقت آن صورت گیرد و نیروهای ترکیه نیز در این قضیه مستثنی نیستند.»

نیروهای ارتش ترکیه دسامبر 2015(آذر 1394) به بهانه آموزش نیروهای عراقی و البته بدون مجوز بغداد! وارد پایگاه «بعشیقه» در استان «نینوا» شدند و هشدارهای مکرر بغداد در مورد خروج آنها از خاک عراق، تاکنون نتیجه نداده است.ترکیه علاوه بر آن، هرچند وقت یکبار، شمال عراق را بمباران می کند و حمله اخیر جنگنده های این کشور به «سنجار» عراق، جان ده ها نفر را گرفته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تحولات داخلی عراق هم مداخله می کند. وی تاکنون چندبار علیه «بسیج مردمی» عراق صحبت کرده و حتی تهدید کرده است، در صورتی که شهر «تل عفر» در غرب استان نینوا، به دست بسیج آزاد شود، وی مداخله نظامی خواهد کرد!

قتل عام

سرکرده های گروه تروریستی داعش اما 47 نفر را در استان «کرکوک» عراق اعدام کردند.

به گزارش تسنیم، یک منبع محلی در استان کرکوک اعلام کرده، تروریست های داعش 47 تن را در زندان «حویجه» واقع در 55 کیلومتری غرب کرکوک، اعدام کرده است. به گفته وی، 12 تن از اعدام شدگان، از اعضای خود داعش و بقیه قربانیان، خارجی بوده اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفته، «تروریست های داعش از صحنه های اعدام تصویربرداری کردند.»داعش تاکنون هزاران نفر را در شمال عراق قتل عام کرده است.از شهر کرکوک نیز خبر رسیده، نیروهای امنیتی منطقه خودمختار کردستان عراق، آوارگان ترکمن را به اجبار از این شهر بیرون می کنند. به گفته «ارشد صالحی» رئیس «جبهه ترکمن های عراق»، علت این اقدام، مخالفت ترکمن ها با حضور عناصر «پ.ک.ک» در کرکوک است.