آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۱
جهان
۶

کوتاه از جهان

موافقت آمریکا با قرارداد 2میلیارد دلاری فروش پاتریوت به امارات

دولت آمریکا اعلام کرده با فروش سامانه های دفاع هوایی پاتریوت به ارزش تقریبی دو میلیارد دلار به امارات متحده عربی موافقت کرده است.

به گزارش سی.ان.ان، بر اساس بیانیه آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا که سازمان ناظر بر فروش سلاح های این کشور به طرف های خارجی است، این سامانه ها شامل 60 سامانه پاتریوت -3پی ای سی و صد موشک جی ای ام- تی است که در اختیار امارات متحده عربی به عنوان هم پیمان منطقه ای واشنگتن قرار می گیرد.

پنتاگون به کنگره آمریکا اطلاع داده این اقدام در راستای سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکاست و به امنیت یک متحد مهم واشنگتن که عامل ثبات و پیشرفت اقتصادی منطقه است، کمک می کند. با وجود این، کنگره آمریکا باید برنامه فروش این موشک ها را به امارات متحده عربی تائید کند. این خبر حدود دو هفته پیش از سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و بازدیدش از عربستان سعودی و اسرائیل اعلام شده است. آمریکا در تابستان 2015 نیز با فروش 600 موشک پاتریوت-3 پی ای سی به عربستان سعودی موافقت کرد. / ایسنا

کاراکاس: دولت آمریکا به دنبال ایجاد شورش مسلحانه در ونزوئلا ست

دولت ونزوئلا واشنگتن را متهم کرد که از گروه های معارض خشونت طلب در این کشور حمایت مالی می کند و گفت، مقام های آمریکایی در تلاشی بی سابقه و نظام مند برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی تله سور، وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه ای عنوان کرد: حمایت های مالی و لجستیکی آمریکا از گروه های خشونت طلب در ونزوئلا موجب تسهیل یک شورش مسلحانه در کشور شده و مقام های کشور با این وضعیت مطابق با حاکمیت قانون برخورد خواهند کرد. این اتهامات وزارت خارجه ونزوئلا علیه آمریکا به دنبال اظهارنظرهای اخیر فرانسیسکو پالمیری یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته که در انتقاد از نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اظهاراتی مداخله جویانه علیه این کشور مطرح کرد. او از فراخوان مادورو برای شرکت همه گروه ها و احزاب سیاسی و اجتماعی در فرآیند تشکیل یک مجلس تدوین قانون اساسی به منظور پیدا کردن راه حلی صلح آمیز برای بحران سیاسی کشور انتقاد کرد. / ایسنا