آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۱
ایران
۱۵

همکاری گردشگری ایران و اسپانیا توسعه می یابد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان دردیدار با خانم ماتیلده پاستورا، معاون امور گردشگری اسپانیا در وزارت تجارت و گردشگری این کشور بر توسعه روابط گردشگری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش میراث آریا، مرتضی رحمانی موحد در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سفرهای مقامات ارشد دو کشور بو یژه در حوزه گردشگری، سطح روابط گردشگری ایران و اسپانیا را مثبت ارزیابی کرد.

ماتیلده پاستورا نیز در این دیدار، با اشاره به یادداشت تفاهم دوجانبه امضا شده در سال 2002، خواستار اصلاح و اجرای تفاهمات دو کشور در این زمینه شد.

رحمانی موحد نیز بر اهمیت توسعه همکاری های گردشگری دو کشور و نیز برگزاری دور دوم کمیته فنی گردشگری تاکید کرد که با موافقت طرف اسپانیایی مواجه شد.

معاون گردشگری کشورمان همچنین در این ملاقات خواستار تسهیل در صدور روادید گردشگران و برقراری خط هوایی مستقیم تهران به مادرید شد و افتتاح خط هوایی تهران به بارسلونا را در ماه ژوئن سال جاری میلادی از اقدامات طرف ایرانی در توسعه همکاری های گردشگری برشمرد و بر تلاش طرف اسپانیایی برای توسعه امکانات و خدمات تاکید کرد.

معاون امور گردشگری اسپانیا نیز با اشاره به ظرفیت های بسیار ایران و روابط خوب کشورمان با اتحادیه اروپا، بر گسترش روابط طرفین تاکید کرد و خواستار ارتقای این روابط خوب در میان دو کشور و افزایش نقش سرمایه گذاران اسپانیایی در زیرساخت های درحال توسعه ایران شد.

پاستورا، با اشاره به تکمیل طرح ساخت هتل به دست شرکت های اسپانیایی، از علاقه شخصی اش برای سفر به ایران و بازدید از شهرهای ایران، بویژه اصفهان خبر داد.