آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۱
ایران
۱۵

واژگونی تانکرهای پتروشیمی چالش محیط زیست لرستان

واژگونی تانکرهای بدون متولی حامل مواد پتروشیمی در جاده های لرستان هرروز زخمی جدید برتن محیط زیست می زند.

به گزارش مهر، موضوع واژگونی تانکر های حامل مواد پتروشیمی در جاده های لرستان بویژه در محورهای مواصلاتی پلدختر به داستانی تکراری تبدیل شده و در میان فضای نابسامان مدیریت تردد این تانکرها، تنها محیط زیست و سلامت مردم لرستان قربانی می شود.

رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان دراین باره با اشاره به تردد تانکر های حامل مواد پتروشیمی در محورهای مواصلاتی لرستان اظهار کرد: این تانکرها مواد پتروشیمی را به جنوب یا مرکز کشور منتقل می کنند. وی با بیان این که جاده های لرستان کوهستانی و پیچ در پیچ است و این امر باعث می شود این تانکرها واژگون شوند، افزود: متاسفانه پنجشنبه گذشته در ساعت 30/13 شاهد واژگونی یکی از این تانکرها در جاده زاغه بودیم که کار پاکسازی جاده و عملیات امداد این حادثه تا ساعت 2 بامداد دیروز جمعه، نیروهای ما را درگیر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با ابراز نگرانی از واژگونی این تانکرهای حمل مواد شیمیایی در استان گفت: با واژگونی این تانکرها جان و سلامت مردم به خطر می افتد و استنشاق این گونه مواد خطرات فراوانی برای مردم به همراه خواهد داشت. آریایی با انتقاد از این که این تانکرهای حمل مواد پتروشیمی در لرستان متولی خاصی ندارند، افزود: جنس این مواد با نفت، بنزین و گازوئیل متفاوت است و تجهیزات و امکانات خاص خودش را برای جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر می طلبد.