آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

امروز کاراته کاها با حریفان خود مبارزه می کنند

بخت 12 مدال ایران در کاراته

از امروز رقابت های کاراته در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی آغاز می شود که تیم ملی ایران شانس کسب 12 مدال را در دو بخش کاتا و کومیته انفرادی دارد. در این دوره از بازی ها 141 کاراته کا از 29 کشور طی دو روز رقابت می کنند.

هر چند تعداد شرکت کنندگان در اوزان مختلف کم است، اما به دلیل استقبال خوب کاراته کاهای مطرح دنیا، سطح فنی خوبی را می توان در این مسابقات پیش بینی کرد. در وزن 60 کیلوگرم مردان حضور کاراته کاهای عنوان داری چون«آیکوتکایا» از ترکیه، «فرضعلی اف» از آذربایجان، «صدرالدین سایماتوف» از ازبکستان و «دارخان اسلدیف» از قزاقستان سبب شده مهدیزاده کاراته کای ایران، کار سختی برای کسب مدال طلا داشته باشد.

در وزن 75 کیلوگرم که آسیابری با پشتوانه مدال برنز جهان روی تاتامی می رود، رقبای سرسخت و عنوان داری برای رسیدن به سکوی قهرمانی دارد. «رافائل آقایوف» آذری با کوله باری از مدال های جهانی مهم ترین رقیب جوان ایرانی است. «عمر عبدالرحمان» از مصر، «آلتومور» از ترکیه و «ردا مسعودی» از مراکش دیگر رقبای آسیابری هستند.

سرگروه تیم ملی نیز برای کسب طلا کار دشواری پیش رو دارد. پورشیب روی تاتامی باکو حریفانی چون «محمد الکتابی» از مصر، «مامایف» از ازبکستان، «آکتاش» از ترکیه و «موهویچ» از بوسنی دارد.

بهترین سنگین وزن کنونی کاراته جهان به چیزی جز مدال طلا روی تاتامی باکو فکر نمی کند. سجاد گنج زاده برای رسیدن به این عنوان «انیس ارکان» از ترکیه، «طارق حمدی» از عربستان، «آسمان قربانلی» از کشور میزبان و «احمد الاصفر» مصری را به عنوان جدی ترین رقبا پیش رو دارد.

در بخش بانوان نیز همین شرایط وجود دارد. «آیا اسماعیل» از مصر با برنز جوانان جهان و دو مدال نقره و برنز لیگ های جهانی در کاتای انفرادی، «آتیا سامین» از مراکش در وزن 55 کیلوگرم با طلای جوانان جهان و چهار طلا و نقره از لیگ جهانی کار را برای نمایندگان ایران دشوار کرده است.