آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۴
جامعه
۱۷

ایرانیان خارج از کشور می توانند با گذرنامه رای بدهند

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان این که شناسنامه متوفی عکس ندارد و نمی توان از شناسنامه متوفی برای انتخابات سوءاستفاده کرد، گفت: ایرانیان خارج از کشور می توانند با گذرنامه رای بدهند.

به گزارش مهر، سیف الله ابوترابیان افزود: در زمان های عادی برای صدور شناسنامه المثنی یک ماه زمان پیش بینی می شود، اما با توجه به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، روز گذشته رئیس سازمان ثبت احوال به واحدهای اجرایی اعلام کرد، کسانی که درخواست المثنی تا روز 27 اردیبهشت را بدهند تا 28 اردیبهشت شناسنامه خود را تحویل می گیرند. در برخی اداره های سازمان در شهرستان ها یک تا 24 ساعته شناسنامه صادر می شود.

وی افزود: به دلیل حجم جمعیت در شهر تهران، صدور شناسنامه المثنی زمانبر است. اگر افراد تا 27 اردیبهشت درخواست صدور شناسنامه کنند تا پیش از برگزاری انتخابات برای آنان صادر می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: اگر فردی مدعی گم کردن شناسنامه است و می خواهد با دریافت شناسنامه المثنی سوء استفاده کند و با دو شناسنامه رای دهد، به عنوان متخلف با وی برخورد می شود، زیرا شماره ملی فرد وجود دارد و تنها می تواند با یک شناسنامه رای دهد.

وی تصریح کرد: اگر فردی کارت ملی خود را گم کرده باشد یا شماره کارت خود را نداشته باشد با تماس با اداره های ثبت احوال با ارائه مشخصات شخصی شماره کد ملی را دریافت می کند.

ابوترابی گفت: شناسنامه متوفی عکس ندارد. شناسنامه هایی که عکس ندارند نمی توانند رای بدهند. بنابراین نمی توان از شناسنامه فرد متوفی سوءاستفاده کرد.