آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۷
اقتصادی
۶

چهار فروند هواپیمای جدید امروز در مهرآباد فرود می آید

پس از نهایی شدن مراحل فنی تحویل هواپیماهای ATR، امروز چهار هواپیما از این خانواده در فرودگاه مهرآباد به زمین خواهد نشست.به گزارش ایسنا، ایران ایر در جریان مذاکرات با شرکت ایرباس، خرید 20 فروند هواپیمای ATR را نیز در دستور کار خود قرار داد.

پس از آنکه نخستین ایرباس های خریداری شده ایران به ناوگان اضافه شدند، ایران ایر موفق شد قرارداد خود با این شرکت فرانسوی – ایتالیایی را نیز نهایی کند. این در شرایطی است که ایران ایر به طور همزمان قرارداد خرید هواپیما از شرکت بویینگ را نیز نهایی کرده بود. بر اساس قرارداد امضا شده ATR نخستین فروند از هواپیماهای ایران را باید ظرف چند هفته تحویل می داد و بعد از نهایی شدن مراحل فنی و نقل و انتقالات اقتصادی این هواپیماها به ایران ایر تحویل شد و چهار فروند از آنها فردا وارد فرودگاه مهرآباد خواهند شد.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در این زمینه گفته هم اکنون این 4 هواپیما از سری ATR72 - 600 مراحل تحول و تحویل خود را پشت سر می گذارد. برنامه ریزی برای تحویل نخستین گروه از هواپیماهای ای. تی. آر آغاز شده است و انتظار می رود امروز هر 4 فروند هواپیمای خریداری شده در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.

با تحویل این هواپیماها تعداد هواپیماهای تحویل شده به ایران بعد از اجرایی شدن برجام به هفت فروند خواهد رسید. پیش از این ایرباس یک فروند ایرباس 321 و دو فروند ایرباس 330 به ایران ایر تحویل داده بود.