آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۷
ورزش
۹

امروز در آخرین بازی بایرن مونیخ اتفاق می افتد

خداحافظی اسطوره ها

ساعت 18 امروز بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانز آره نا مقابل فرایبورگ بازی می کند.

دیداری که در پایان آن دو ستاره دوست داشتنی و پا به سن گذاشته از دنیای فوتبال کنار می روند.

فیلیپ لام 34 ساله که نماد تعصب در بایرن است به همراه ژابی آلونسو 36 ساله که همراه با گواردیولا به مونیخ آمد در پایان بازی امروز کفش ها را خواهند آویخت.

لام: امروز خداحافظی می کنم

فیلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ، تائید کرد که به درخواست کارلو آنچلوتی پاسخ منفی داده و دیدار ساعت 18 امروز مقابل فرایبورگ آخرین بازی او برای بایرن مونیخ است: کارلو تلاش کرد من را متقاعد کند بازنشسته نشوم. تقریبا هر روز با من صحبت می کرد؛ اما بهتر است بروم. امروز، روز هیجان انگیزی برای من خواهد بود.

واقعا منتظر این روز هستم. اولین قهرمانی ام در لیگ، اولین جام و قهرمانی در چمپیونزلیگ را با این تیم فراموش نخواهم کرد. شکست ها هم همین طور. اولین روز بعد از بازنشستگی چه خواهم کرد؟ پسرم را به کودکستان می برم، وسایلم را از رختکن تیم برمی دارم و روز تولد مادرم را هم جشن می گیرم.

فرانک ریبری گفته اگر بخواهم، بلیت کل فصل بعد را برای من خواهد خرید!

آلونسو: در اوج می روم

ژابی آلونسو هافبک باتجربه بایرن مونیخ وعده داد به زودی در اوج از فوتبال کنار برود: «همیشه می خواستم در اوج بازنشسته شوم». ژابی آلونسو امروز در بازی هفته پایانی بایرن مونیخ در بوندس لیگا با فرایبورگ، برای همیشه کفش هایش را می آویزد. هافبک 35 ساله در مصاحبه ای با روزنامه زوددویچه سایتونگ در مورد این حرکت صحبت کرد: مدت ها قبل تصمیم به کناره گیری گرفتم. همان موقع خواستم که زمان وداعم مشخص باشد. ضمن این که همیشه می خواستم در اوج از دنیای فوتبال کنار بروم. حضور در لیگ هایی مثل آمریکا یا چین، برایم مناسب نبود. من هم امروز مانند فیلیپ لام بازنشسته می شوم تا روزی ویژه در زندگی خودم ثبت کنم. امروز برای همیشه در دفتر خاطراتم زنده می ماند.