آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۷۲
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

•برای ترمیم اتاقکی حدود 20 متر از نوع بافت واقعا فرسوده و قدیمی با سازه ای از خشت و گل در محدوده اسلامشهر از تابستان گذشته اقدام به تهیه مقدمات و ملزومات و تشکیل پرونده کر ده ام. امروز که اوایل خرداد است، هنوز اندر خم کاغذ بازی و بوروکراسی پیچیده اداری و استعلامات مختلف از جمله ثبت هستم که ثبت به لحاظ قرارداشتن زیر نظر قوه قضائیه جواب گوی نامه شهرداری نیست؛ در نتیجه باید نامه نگاری به طریقی دیگر اعمال شود. در این مدت طولانی هر روزی که این دور باطل را طی می کنم، باید شش اتوبوس سوار و پیاده شوم و دو پل هوایی را هر کدام با 90 پله بالا و پایین بروم و آخرسر دست از پا درازتر به خانه برگردم. در انتها به این نتیجه رسیده ام که اگر روزی در این مسیر دچار حادثه ای شوم و جان به جان آفرین تسلیم کنم، عواملی مثل آلودگی هوا و محیط زیست یا ریزگردها یا سکته قلبی و مغزی یا برخورد با کامیون را باعث آن ندانید؛ الا سیستم قرون وسطایی و به شدت ناکارآمد اداری که بازمانده دوران ماضی است و همچنان در همه زاویای ادارات ما رایج و فعال است.

م.آفرین

•نان ضخیم گران: در محله ما واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، جنب کوچه رازی، نانوایی سنگکی است که نان مرغوب و باکیفیت به مشتریان می فروشد، اما در کوچه رازی، نانوایی سنگک دیگری است که نان بدون کیفیت و با کناره های ضخیم می پزد و به فروش می رساند که مشتریان کمتری هم نسبت به نانوایی اولی دارد. چرا مسئولان اتحادیه نانوایان یا تعزیرات به تخلف نانوایان رسیدگی نمی کنند. مردم با گران شدن قیمت نان انتظار دارند نان باکیفیت تهیه کنند.

ملینا

•سنگ پای لنگ: سنگفرش برخی خیابان های تهران را که باعث مشکلات فراوانی برای مردم شده است، تا کی باید تحمل کرد؟

علی مختاری از تهران

•نارضایتی از یک طرح: بسیاری از شهروندان تهرانی از طرح شهرداری برای سنگفرش میدان بهارستان ناراضی اند و تقاضای آسفالت این محل را دارند. از اعضای شورای شهر تقاضا داریم این موضوع را پیگیری کنند.

محمد کارگر از تهران