آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
شهرستان ها
۷

زندانیان حافظ قرآن به مرخصی می روند

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات استان البرز اظهار کرد: هر زندانی که یک جز از قرآن را حفظ کند یک ماه مرخصی دریافت می کند.

کرج- خبرنگار کیهان: محمدرضا رودسرابی گفت: در حال حاضر 210 موسسه قرآنی مجوزدار در استان در حال فعالیت است که از این تعداد 110 موسسه مربوط به اداره ارشاد و مابقی مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در ماه اخیر 240 موسسه قرآنی شناسایی شده و برای گرفتن مجوز دعوت شده اند، تصریح کرد: در صورتی که این مراکز مجوز خود را دریافت کنند از تسهیلاتی همچون معافیت آب، برق، گاز و مالیات برخوردار می شوند.

رودسرابی از راه اندازی انجمن خیرین قرآنی خبر داد و گفت: انجمن خیرین قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ وقف قرآنی راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: مدیران موسسات قرآن از نبود زمین و اجاره موسسه قرآنی رنج می برند که با راه اندازی این انجمن، 12 نفر از پیشکسوتان قرآنی در آن فعالیت می کنند و 3 مورد وقف قرآنی نیز انجام شده است.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات استان البرز با بیان اینکه در سطح استان یک نفر مدرک درجه یک قرآن یعنی معادل دکتری را دریافت کرده است، بیان کرد: در استان البرز 10 نفر معادل فوق لیسانس و 200 نفر معادل لیسانس مدرک حفظ قرآن کریم دریافت کرده اند.

رودسرابی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان 5 محفل جزءخوانی قرآن کریم در مساجد و مصلاهای استان البرز برگزار می شود.