آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران و 5 استان دیگر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از احتمال وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید افقی در استان های تهران، قزوین، سمنان، مرکزی، البرز و قم طی امروز خبر داد.

احد وظیفه به تسنیم گفت: طی امروز و دو روز آینده غالب نقاط کشور جوی نسبتا آرام خواهند داشت و آسمان اکثر نقاط کشور صاف و آفتابی خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه از امروز شاهد نفوذ جرایانات خنک شمالی خواهیم بود، افزود: این جریانات خنک شمالی موجب کاهش نسبی دما در استان های ساحلی خزر خواهد شد و در بخش هایی از آذربایجان ها، استان های ساحلی، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر و بارش پراکنده باران پدید می آید.

به گفته وی، بنابر پیش بینی ها وزش باد شدید و احتمال گردوخاک عصر امروز در استان های تهران، سمنان، البرز، قم، مرکزی و قزوین به وقوع می پیوندد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: پیش بینی می شود که در اواخر وقت امروز و در روز سه شنبه نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل با وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید همراه خواهد بود. در روز سه شنبه تنها در ارتفاعات استان های خراسان شمالی و رضوی شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و در این روز باد شدید و گردوخاک در مناطقی از جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

وی همچنین از مواج و وطوفانی بودن خلیج فارس و بخش هایی از دریایی عمان طی امروز و دو روز آینده خبرداد و خواستار توجه بیشتر مسافران و مسئولان ذی ربط به این موضوع شد.