آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

نرخ شهریه مدارس شاهد اعلام شد: افزایش 15 درصدی شهریه مهدهای کودک

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: میانگین افزایش شهریه مهدهای کودک در سال 96 از سوی سازمان بهزیستی 15 درصد تعیین شده است.

حبیب اله مسعودی فرید با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: میزان شهریه مهدهای کودک در هر استان با توجه به میزان نرخ تورم و مسایل مالی در آن استان پیشنهاد می شود و بعد عدد پیشنهادی در سازمان بهزیستی کشور مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت نرخ نهایی اعلام می شود.

به گفته وی، در تعیین نرخ شهریه مهدهای کودک به عواملی از جمله قرارگیری مهدهای کودک در مراکز استان ها و یا حاشیه شهر و میزان تمکین مالی شهروندان هر استان توجه شده است.

نرخ شهریه مدارس شاهد اعلام شد

سرپرست مدارس شاهد گفت: دانش آموزان عادی بدون سهمیه نیز امسال می توانند در مدارس شاهد با پرداخت شهریه ثبت نام کنند.

محمدرضا رزاقی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: مدارس شاهد برای فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان ایثار گران و آزادگان رایگان است و برای ثبت نام دانش آموزان عادی از 380 هزار تومان تا 580 هزار تومان برای دوره ابتدایی دریافت می شود.

رزاقی افزود: شهریه مدارس شاهد برای دوره اول متوسطه از 440 هزار تومان تا 660 هزار تومان و برای دوره دوم متوسطه از 530 هزار تومان تا 860 هزار تومان است.

وی ادامه داد: خانواده ها با مراجعه با پایگاه اینترنتی saja.medu.ir و وارد کردن کد ملی دانش آموز می توانند نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند، ضمن اینکه نتایج ثبت نام اینترنتی دانش آموزان ابتدایی چهارم تیر و نتایج ثبت نام دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه تا هفتم مرداد اعلام خواهد شد.

به گفته سرپرست مدارس شاهد، ظرفیت پذیرش این مدارس در هر استان متفاوت است و دانش آموزان حافظ قرآن و یا دانش آموزانی که فعالیت های ویژه فرهنگی و آموزشی دارند نیز براساس امتیاز کسب شده می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: فرزندان شهدای مدافع حرم در اولویت نخست ثبت نام مدارس شاهد قرار دارند و سهمیه ویژه ای در این مدارس برای آنها در نظر گرفته شده است.

رزاقی افزود: تعداد مدارس شاهد امسال نسبت به پارسال افزایشی نداشته است و در سال تحصیلی آینده نیز هزار و 350 مدرسه شاهد فعال خواهد بود.