آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
اخبار کشور
۳

آیت الله حائری شیرازی: سند 2030 با سیاست حکومت اسلامی در تضاد است

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سیاست منهای دین از عقاید کفار است، گفت: سند 2030 و حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتب درسی با سیاست و مدیریت حکومت دینی در تضاد است.

به گزارش رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در مراسم مذهبی به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: قلب انسان تنها باید جایگاه خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه عصر کنونی به دوران صدر اسلام بسیار شبیه است، تصریح کرد: در عصر کنونی فرهنگ غرب بدون هیچ یاس و درماندگی دندان خود را تیز کرده تا جانشین فرهنگ اسلامی شود، بنابراین اگر کسی بداند که در کدام برهه زمانی زندگی می کند نه تنها در امواج و حملات شبهات غلت نمی خورد بلکه بر همه شبهات سلطه یافته و از روی آنان عبور خواهد کرد.

آیت الله حائری شیرازی عصر کنونی را زمان ظهور علم دانست و گفت: ورود دین و علم باطل پس از ظاهر شدن دین و علم حق بود، عالم به زمان کسی است که به این دو علم و دو دین اشراف کامل داشته باشد.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: یک علم یار و مددکار دین و علم دیگر محل صدور کفر است، خداوند در قرآن کریم انسان ها را به تفکر و تدبر در چگونگی خلقت زنبور عسل توصیه می کند، امروز برخی از کفار در زمینه همین کلام الهی کتاب ‎ها نوشته اند. امام علی(ع) می فرمایند:قرآن را، قرآن را، مراقب باشید دیگران از شما پیشی نگیرند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: ما کوتاهی و غفلت کردیم، امروز کفار علوم تجربی که متعلق به ما است را به نام خود کشف و ضبط می کنند.

استاد حوزه علمیه سیاست منهای دین را از عقاید مهم کفار دانست و خاطرنشان کرد: در اروپا کلیسا و دانشگاه حق دخالت در امور یکدیگر را ندارند و بسیاری از کشورها نیز به همین عقیده پایبند هستند اما ایران تنها کشوری است که سیاست حکومتش بر مبنای امور دینی استوار است و سند 2030 و حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتاب های دانش آموزان بر مبنای سیاست حکومت دینی نیست.