آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
اخبار کشور
۳

پذیرایی از زائران و مجاوران روزه دار در حرم مطهر رضوی

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر امام رضا(ع) آماده پذیرایی از زائران و مجاوران روزه دار بارگاه منور رضوی است.

سید خلیل منبتی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان روزانه 40 هزار وعده غذای گرم در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد توزیع می شود که این میزان در طول ماه رمضان به یک میلیون و 200 هزار وعده غذایی می رسد.

وی گفت: دو میلیون و 500 هزار بسته متبرک افطاری بین نمازگزاران حرم رضوی در زمان افطار در طول ماه مبارک رمضان توزیع می شود.

منبتی با اشاره به اینکه دو هزار و 500 وعده غذایی نیز بین زلزله زدگان استان خراسان رضوی در شبهای پنج شنبه اهداء می شود، تاکید کرد: در طول ماه مبارک رمضان، 360 هزار نفر از مجاوران بارگاه منور رضوی نیز در طرح اکرام رضوی که در صحن هدایت حرم مطهر برپاست، بهره مند می شوند.

وی گفت: تاکنون 80 تن خرما برای پذیرایی از زائران تامین و بسته بندی شده است و این روند تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی به تامین روزانه 20 هزار بطری آب سرد و 20 هزار شربت سرد برای پذیرایی از مدعوین در مراسم ضیافت اکرام رضوی اشاره کرد و گفت: پذیرایی از زائران در میهمان سرای حضرت رضا(ع) طبق روال معمول در وعده افطار صورت می گیرد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: 10 تن گوشت و 14 تن برنج به صورت روزانه برای پذیرایی از زائران و مجاوران میهمان سرای حضرت رضا(ع)، مدعوین طرح ضیافت اکرام رضوی و حاشیه شهر در نظر گرفته شده است.