آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۹
شهرستان ها
۷

گازرسانی به 75 درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: 75 درصد از روستائیان واجد شرایط استان تاکنون از نعمت گازرسانی بهره مند شده اند و کار گازرسانی به دیگر روستاها در دستور کار قرار دارد.

یاسوج - خبرنگار کیهان: رحمان خادم گفت: حدود 97 درصد از خانوارهای شهری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از نعمت گاز برخودار شده اند.

وی گازرسانی به مناطق روستایی را از دیگر اقدامات مهم این شرکت عنوان کرد و افزود: با تلاش های انجام شده در حال حاضر 75 درصد از خانوارهای روستایی در استان به شبکه گازرسانی متصل هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون 572 روستای استان از نعمت گاز بهره مند شده اند، خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به 128 روستای دیگر در دست اجرا و اقدام است.

این مسئول طرح گازرسانی به دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه را از طرح های مهم و ویژه این شرکت بیان کرد و اظهار داشت: این طرح ها با اعتباری معادل 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در دست اجراست.

وی افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرحها 140 روستا با 8 هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر در این دو شهر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

خادم پروژه گازرسانی به بخش سرفاریاب و منطقه ممبی را از دیگر پروژه های مهم دانست و خاطرنشان کرد: مطالعات اجرای این پروژه انجام و عملیات اجرایی آن با اعتباری معادل 160 میلیارد ریال در آینده نزدیک از سمت شهرستان لنده شروع خواهد شد.