آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۹
اخبار کشور
۳

ادای احترام مردم مشهد به شهدای انفجار کابل

جمعی از مردم مشهد پنجشنبه شب با حضور در مقابل سرکنسولگری افغانستان و برافروختن شمع با خانواده های شهدای انفجار تروریستی روز چهارشنبه در کابل ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، سرکنسول افغانستان در مشهد در این آیین گفت: همه اعضای بشر شبیه یک پیکر هستند و اگر اتفاقی برای یکی از اعضا بیفتد دیگر عضوها هم به آن واکنش نشان می دهند.

سیدنورالله راغی خاطرنشان کرد: امروز برادران ما در جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند که با نگاهی انسانی و اسلامی در کنار مردم و ملت افغانستان ایستاده اند.

وی ادامه داد: همواره در طول تاریخ مردم ایران در کنار ملت افغانستان قرار داشته اند و بعد از این حادثه نیز نخستین پیام ها از جمهوری اسلامی ایران به کشور افغانستان ارسال شد.

سرکنسول افغانستان، این تجمع را نشانگر همراهی و همدردی مردم ایران اسلامی با رنج های ملت افغانستان دانست و افزود: امیدواریم که ایران همچون گذشته در کنار مردم افغانستان، برای تامین امنیت در این کشور تلاش کند.

ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه انفجار مهیب تروریستی منطقه دیپلماتیک کابل را لرزاند که به شهید شدن دست کم 100 تن و زخمی شدن 400 تن دیگر انجامید. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.