آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۹
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: آمریکا و غرب در مقابل جنایات آل سعود در یمن سکوت مرگ گرفته اند

امام جمعه قم در آستانه سالروز رحلت حضرت امام(ره) گفت: امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی(ص) را که همان اسلام قرآنی است احیا کرد.

قم- خبرنگار کیهان: آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم مومن قم در مصلی قدس این شهر برگزار شد افزود: امام خمینی(ره) سیاست و دین را درهم آمیخت و با تاکید بر همراهی دین و سیاست قدرت جامعه اسلامی را بازگرداند.وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) به جای امور سلبی همراهی دین و سیاست و غیر قابل تفکیک بودن آن دو را تدوین کرد و با این اقدام بزرگ تلاش چند ساله مستکبران برای غارت ملت های مسلمان را ناکام گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نقش روحانیت در آغاز قیام 15 خرداد را بی بدیل عنوان کرد و اظهار داشت: با ورود روحانیت و ایثار و مجاهدت آنها مبارزات ملت تکامل یافت و انواع گروه های سیاسی مدفون در نظریات سیاسی روز که عمدتا غربی بود، ورشکسته شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها از اوضاع رقت بار مردم یمن اظهار تاسف کرد و با انتقاد از نهادهای مدعی حقوق بشری، گفت: این جنایت ها در حالی رخ می دهد که مدعیان حقوق بشر از جمله آمریکا و غربی ها سکوت مرگ گرفته اند و از آل سعود حمایت هم می کنند.