آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آغاز طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها

معاینات پزشکی یک میلیون و 300 هزار کودک 7 ساله برای ورود به مدرسه از دیروز در پایگاه های سنجش سلامت آموزش و پرورش آغاز شد.

در این پایگاه ها دانش آموزان از لحاظ سلامتی چشم، گوش، حلق و بینی، قد و وزن و آمادگی تحصیلی سنجیده می شوند که این معاینات منجر به صدور شناسنامه سلامت برای کودکان می شود.

معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور در همین زمینه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: صدور شناسنامه سلامت برای ثبت نام در پایه اول تحصیلی الزامی است و دانش آموزان پس از مراجعه به نزدیکترین مدرسه محل سکونت به یکی از پایگاه های سنجش سلامت معرفی و تحت معاینات بالینی قرار می گیرند.

عظیم عراقی با بیان اینکه در این مراکز تحصیل دانش آموز در مدارس عادی یا استثنایی مشخص می شود، افزود: دانش آموزانی که مشکوک به ناتوانی های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی هستند به مراکز تخصصی وزارت بهداشت برای درمان معرفی می شوند.

عراقی با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت دانش آموزان تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: پایگاه های سنجش سلامت همه روزه به غیراز جمعه ها برای پذیرش از دانش آموزان آماده هستند و هزینه سنجش در این مراکز نیز برای هر دانش آموز 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: پارسال بیش از یک میلیون و 400 هزار دانش آموز در بدو ورود به مدرسه در پایگاه های سنجش سلامت معاینه شدند که بیش از 7 هزار نفر از این دانش آموزان به مدارس استثنایی معرفی شدند و بقیه تحصیل در مدارس عادی را آغاز کردند.

تمدید مهلت ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس شاهد

سرپرست اداره کل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به به حجم ثبت نام ها و شرایط موجود، از تمدید مهلت ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس شاهد تا 20 خرداد ماه خبر داد. محمدرضا رزاقی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از این زمان تمدید مهلت ثبت نام نداریم و افرادی که از این زمان جامانده اند امکان ثبت نام در مدارس شاهد را برای سال تحصیلی آینده نخواهند داشت. ثبت نام در مدارس شاهد از طریق سامانه اینترنتی «سجا» انجام می شود.