آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

متهم اختلاس بانکی 52 میلیارد ریالی در شیراز دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف اختلاس بانکی در شیراز خبر داد و گفت: یک فقره اختلاس بانکی به مبلغ 52 میلیارد ریال در یکی از بانک های شیراز صورت گرفت که متهم دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرتیپ احمدعلی گودرزی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان پلیس آگاهی یک فقره اختلاس بانکی به مبلغ 52 میلیارد و 400 میلیون ریال در یکی از بانک های شیراز کشف و متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی گفت: در این پرونده رئیس شعبه یکی از بانک های شیراز، از دو سال گذشته تاکنون با جعل سند و امضاء، تسهیلاتی را به بستگان نزدیک خود پرداخت کرده که این تسهیلات در قالب قراردادهایی با شرکت های صوری، تامین و پرداخت شده بود.

گودرزی با بیان اینکه در موضوع دیگر کشفیات اخیر آگاهی فارس متهمانی که با دعانویسی و رمالی در شهرستان های شیراز، فسا، داراب، کوار و بوانات کلاهبرداری می کردند، دستگیر شدند افزود: ماموران پلیس بعد از پیگیری های مستمر در 6 خرداد ماه امسال این دو نفر را در یکی از روستاها و در حین کلاهبرداری دستگیر کردند که تاکنون 300 فقره پرونده شکایت از این افراد طرح شده است.

رئیس پلیس استان فارس از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی نیز خبر داد که با هک رایانه و تلفن های همراه افراد نسبت به تهدید و اخاذی و کلاهبرداری از آنان اقدام می کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم یک مورد سابقه کیفری کلاهبرداری در سال 94 در پرونده دارد، گفت: در سال 94 این فرد توسط پلیس فتا در فارس دستگیر و روانه زندان شد اما در زندان با در اختیار داشتن تعداد سیم کارت های متعدد با هک حساب های مشترکین بانک، بدهی شاکیان را تامین و پرداخت کرده و بعد از حدود 2 سال از زندان آزاد شد.

رئیس پلیس استان فارس با انتقاد از اینکه هزینه ارتکاب برخی جرائم در ایران پائین است، گفت: اینکه یک زندانی که به واسطه ارتکاب جرمی محکوم و محبوس می شود چگونه باید 70 سیم کارت تلفن همراه داشته باشد، سوال برانگیز است.

گودرزی با اشاره به تشکیل 5 پرونده کلاهبرداری برای این متهم، بیان کرد: این فرد پیش تر با عنوان طراحی سایت و دکوراسیون داخلی، اقدام به کلاهبرداری می کرده است.