آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۷
زندگی: سلامت
۱۴
پیشگیری و سلامت

عفونت ادرار در بارداری را جدی بگیرید

بارداری یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در زندگی زنان روی می دهد. این دوران بایدها و نبایدهای بسیار دارد و مادران باید طی ماه های بارداری بیش از پیش به سلامتی خود توجه کنند. هرگونه بی توجهی ناخواسته و از روی نا آگاهی می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد.

عفونت های ادراری یکی از شایع ترین مشکلاتی است که سلامت مادر و جنین را تهدید می کند. دکتر آمنه حقگو در این باره به «ایران» می گوید: عفونت ادرار یکی از شایع ترین بیماری هایی است که زنان باردار در طی ماه های بارداری تجربه می کنند. متاسفانه هرگونه تاخیر در تشخیص و درمان بموقع می تواند به درگیری و آسیب مثانه و کلیه ها و حتی شوک عفونی مادر منجر شود.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی با تاکید بر اهمیت تشخیص و درمان زودرس عفونت های ادراری در دوران بارداری می افزاید: متاسفانه این بیماری در مراحل ابتدایی نشانه و علامت خاصی ندارد و تنها راه تشخیص آن انجام آزمایش ادرار است. اما با پیشرفت بیماری نشانه هایی مانند تب و لرز، سوزش ادرار و درد پهلو نمایان می شود. از آنجایی که پیشرفت بیماری برای مادر و جنین بشدت خطرناک است توصیه می کنم زنان باردار با مشاهده این نشانه ها به پزشک متخصص مراجعه کنند. استفاده درست از داروها طبق تجویز پزشک مانع گسترش بیماری به کلیه ها خواهد شد.