آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۸
ورزش ایران
۱۰

بوکس خانه تکانی می خواهد

فدراسیون بوکس که مدتی است دست به جوانگرایی زده و برای نخستین بار تمام اختیارات را به سرمربی خارجی خود داده است در اقدامی به منتقدان خود انعطاف نشان داد تا جایی که برای راهیابی به تیم ملی کافی است فقط یک نفر اعتراض یا انتقاد کند.

در حالی که صحبت از جوانگرایی و آماده سازی نسل جدید بوکس ایران می شود خبرهایی از احتمال دعوت دوباره از ملی پوشانی مانند؛ جاسم دلاوری، مهدی قربانی، احسان روزبهانی، فروتن گل آرا، سجاد محرابی، مهدی طلوطی، امین قاسمی پور و... که برخی از آنها منتقدان اصلی فدراسیون هستند به گوش می رسد و این یعنی دوباره اتکا به سرمایه های گذشته بوکس.

حتی آن دسته از مربیانی که در تیم ملی حاشیه امنیت یا جایی ندارند با یک مصاحبه تند علیه فدراسیون خط و نشان می کشند و در کادر فنی تیم جوانان باقی می مانند.

مهر نوشت؛ این که بتوان از استعدادهای گذشته در کنار بوکسورهای جدید استفاده کرد هنر است، اما با دعوت از چهره های قدیمی و تکراری جایی برای جوان ترها باقی نمی ماند. اگر قرار باشد کادر فنی تیم ملی را افرادی تشکیل دهند که صدای بلندتری دارند و بهتر انتقاد می کنند و کارشناسان واقعی خارج از گود بمانند کار ویژه ای برای آینده سازی صورت نمی گیرد. برای رشته المپیکی بوکس با این شرایط تنها می توان نگران بود و چشم انتظار. چشم انتظار مدیریتی که نه از انتقاد هراس داشته باشد و نه اهل باج دادن به کسی باشد. بوکس خانه تکانی اساسی می خواهد.