آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۸
ورزش ایران
۱۰

اسکواش خانوادگی در رقابت های جهانی هلند

تابستان در راه و زمان تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان فرارسیده است. در کنار کلاس های متعددی که در این روزها به راه می افتد، هیات اسکواش استان تهران هم برنامه هایی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در روزهای بلند تابستانی در نظر گرفته است. اسکواش مدتی است وضعیت بهتری پیدا کرده و جمعیت این رشته بیشتر می شود. با افزایش جمعیت جامعه اسکواش، استعدادیابی همچنین برگزاری رقابت های رده های سنی مختلف برای نمایش جذابیت های این رشته رونق بیشتری پیدا می کند. از طرفی فدراسیون اسکواش این امکان را پیدا می کند تا نخبگان را از میان انبوه شرکت کنندگان شناسایی کند.

امیرحسین شمیرانی، مسئول مسابقات هیات اسکواش استان تهران به رادیو ورزش می گوید: یکی از سیاست هایی که در دنیا و ایران دنبال می شود؛ برگزاری مسابقات رده های سنی کمتر از 9، 11، 15، 17 و 19 سال است که به صورت رقابت های جونیور برگزار می شود. شرایطی برای ورزشکاران فراهم شده است تا همراه والدین خود به استان های مختلف سفر کنند. با توجه به تجربه موفق هیات اسکواش در اعزام بازیکنان به مسابقات برون مرزی و کسب نشان طلای این رقابت ها توسط نیکی شمیرانی در مسابقات فرانس جونیور این شرایط فراهم شده است تا اعزام ها با همراهی والدین باشد. 15 تا 25 تیر هم مسابقات هلند را پیش رو داریم که با هزینه شخصی ورزشکاران و با تسهیلات وزارت ورزش قرار است ورزشکاران با والدین خود به این رقابت ها رهسپار شوند.

در حال حاضر در بیشتر ورزشگاه ها کمپ هایی برای پذیرش علاقه مندان به اسکواش وجود دارد تا آنها بتوانند با این ورزش آشنا شوند و به صورت گروهی یا انفرادی با مربیان حاضر در این ورزشگاه ها تمرین کنند.