آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۸
ورزش ایران
۱۰

آخرین مسابقه ام، حساس ترین است

منصوریان: تشویق 80 نفر برای من جذاب بود

الهه منصوریان، نخستین بانوی لژیونر ووشوی ایران است که تیم چانگ چون را در لیگ ووشوی چین همراهی می کند. منصوریان مدتی است در ایران به سرمی برد اما چند روز دیگر برای حضور در آخرین مبارزه اش راهی این کشور می شود. وی در شب های لیگ جهانی والیبال، بازی تیم ملی با آرژانتین را از نزدیک تماشاکرد. منصوریان درباره لیگ چین می گوید: در لیگ ایران در دسته 56 کیلوگرم رقابت می کنم اما در لیگ چین در وزن 52 و 60 کیلوگرم. ووشوکاران در لیگ چین در وزن های 52، 60 و 70 کیلوگرم مبارزه می کنند. من وزنم را تغییر می دهم و در حال حاضر وزنم 56 کیلوگرم است اما تا مسابقات چین باید به 52 برسانم. بالا و پایین شدن وزنم اذیتم می کند.

لژیونر ووشوی بانوان تجربه مبارزه در چین را بسیار خوب اما زندگی در این کشور را سخت ارزیابی می کند و می گوید: پیش از این تعداد زیادی از ورزشکاران ایرانی به لیگ های چین پیوسته بودند اما حضور آنها در این کشور دوامی نداشت. شرایط زندگی در چین بسیار سخت است. خصوصا از نظر تغذیه که اصلا با سلیقه ایرانی ها جور درنمی آید، اما ما به این مسائل توجهی نداریم زیرا کیفیت لیگ چین بسیار بالاست. غذاهای اینجا را هم از سر اجبار می خوریم و عادت کرده ایم.

منصوریان با اشاره به برخورد خوب مردم چین با او و خواهرش می گوید: برخورد چینی ها با ما بسیار خوب است. در جریان یکی از رقابت هایم 80 نفر در سالن مسابقه بودند که اسم من را می گفتند و یک صدا تشویقم می کردند. البته شاید در سالنی که 12هزار نفر ظرفیت دارد، 80نفر کم باشد اما برای من جذاب بود.

او با اشاره به این که تیمش در لیگ چین دوم است، ادامه می دهد: آخرین پیکار من در لیگ چین حساس ترین مبارزه من است. اگر آنها بخواهند و به توافق برسیم، یک فصل دیگر برای لیگ چین به میدان می روم.